کنترل تشنج یک فرایند پیچیده در زنان باردار است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

کنترل تشنج یک فرایند پیچیده در زنان باردار است و باید با روش های ساده از بروز تشنج در دوران حاملکی پیشگیری نمود.

آزاده صفا کارشناس پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: علل تشنج در بارداری شامل تومورهای مغزی، صرع، تب شدید، نارسایی کلیه، افت شدید قند خون، مسمومیت ها،‌مننژیت، مسمومیت حاملکی است که هر یک از علل درمان مطلوب خود را می‌طلبد.

وی گفت: باید پیش از بارداری سبب اصلی تشنج مشخص شود به سبب اینکه بارداری ریسک آن را افزایش میدهد.

صفا تصریح نمود: عوامل مختلفی که در حاملگی وجود دارد می‌تواند اثرات منفی در حملات تشنجی داشته باشد عوامل عاطفی و رفتاری مانند خواب ناکافی، نحوه رعایت پروتکل درمانی و تهوع و استفراغ که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرند.

این کارشناس پرستاری اظهار نمود: روش مقابله با تشنج در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد در کسانی که سابقه تشنج داشته اند، بسیاری از داروهایی که پیش از بارداری استفاده می نموده اند در دوران بارداری قابل استفاده نمی باشند. معمولا غلفت همه داروهای ضد صرع در خون طی دوران بارداری کاهش می یابد دستورالعمل موجود و پذیرفته شده برای درمان تشنج در زنان باردار مونوتراپی با کم ترین دوز موثر دارو است.

وی خاطرنشان نمود: کنترل تشنج یک فرایند پیچیده در زنان باردار است و بهتر است که با روش هایی ساده مانند؛ کاهش وزن در زنان چاق، کنترل و بررسی وضعیت قند خون در بیماران با سابقه دیابت حاملگی، اجتناب از مصرف غذاهای آماده و غیر از بروز تشنج در دوران حاملگی پیشگیری نمود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.