کنترل سیلاب ناشی از بارندگی های فصلی با ۷ کیلومتر لوله گذاری

۲۱اردیبهشت،

شهردار منطقه ۲۲ گفت: ۷ کیلومتر لوله گذاری برای کنترل سیلاب های ناشی از بارندگی های فصلی و کنترل وضعیت جمع آوری آبهای سطحی انجام شده است.

حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: این عملیات به منظور ساماندهی و کنترل وضعیت جمع آوری آبهای سطحی در منطقه بویژه از جاری شدن آنها در محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس صورت می گیرد .  
وی تصریح کرد : بعد از تکیمل شبکه سیلاب خروجی به حوضچه آرامش (واقع در ضلع جنوبی دریاچه ) انتقال پیدا کرده تا از طریق نفوذ به سفره های زیرزمینی آنها را تغذیه کرده و همزمان برای مصارف کشاورزی بویژه آبیاری فضای سبز بوستان جنگی چیتگر و پهنه دریاچه قابل استفاده خواهد بود.  
مرادی گفت: اجرای این طرح ضمن کنترل سیلاب ناشی از بارندگی های فصلی، امکان تغذیه به سفره های زیر زمینی محدوده در پایین دست همچنین منبع مناسب برای آبیاری فضاهای سبز بوستان جنگی چیتگر و پهنه دریاچه را فراهم می کند.  
وی خاطر نشان کرد: این عملیات از آبان ماه سال قبل آغاز شده و تا کنون با پیشرفت ۹۰ درصدی در اهداف دریاچه شهدای خلیج فارس همراه بوده است .  
وی در ادامه گفت: به سبب التزام رعایت فنی طراحی وبا اقطار هزار و پانصد هزار و ششصد و هزار و پانصد میلی متری برای انتقال به پایین است با عبور از ضلعهای شرقی و غربی حوزه دریاچه تعبیه شده و طول این شبکه در پایان به ۷ کیلومتر خواهد رسید./ز 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.