کنترل فشار خون جلوی ۳۰ درصد سکته‌ها را می‌گیرد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : فوق‌تخصص کلیه و پرفشاری خون گفت: با کنترل فشار خون حداقل از ۵۰ درصد نارسایی‌های قلبی و ۲۰ تا ۳۰ درصد سکته‌های قلبی جلوگیری می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ عباس اطمینان افزود: عوامل مختلفی در حفاظت از قلب وجود دارد که یکی از مهمترین آنها کنترل فشار خون است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فشار خون بالا علاوه بر اینکه عامل تصلب شرایین و سخت شدن عروق بدن است،  عاملی است تا خون رسانی به قلب کمتر و منجر به کم شدن عملکرد قلب و بروز سکته های قلبی شود.

اطمینان گفت: برای جلوگیری از فشار خون بالا، اولین کار اهمیت دادن به اندازه گیری فشار خون است.

وی ادامه داد: میزان فشار خون را در مواقعی چون پس از فعالیت جسمی شدید، خوردن چای و قهوه، کشیدن سیگار و خوردن بعضی از داروها که سبب افزایش فشار خون می شوند، نباید اندازه گیری کرد.

وی با اشاره به شرایط اندازه گیری فشار خون گفت: برای اندازه گیری فشار خون علاوه بر اطمینان از سالم بودن دستگاه فشار سنج، فرد نیز باید در آرامش باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اگر در درستی اندازه گیری فشار خون شک داریم می‌توان از روش هولتر برای اندازه گیری فشار خون استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: هولتر دستگاهی است که به مدت ۲۴ ساعت به بدن وصل می‌شود و فشار خون را در زمان های مختلف ثبت می‌کند.

وی گفت: خوردن غذاهای چرب، الکل، نمک، استعمال دخانیات، چاقی و بی تحرکی از عوامل خطر بروز بیماری فشار خون بالا در اشخاص به شمار می روند.

این فوق تخصص کلیه و پرفشاری خون پیشنهاد کرد: مبتلایان به پرفشاری خون باید از مصرف مواد غذایی پرنمک پرهیز کنند و همچنین مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: مبتلایان به پرفشاری خون مصرف  آب، لبنیات کم چرب، مواد غذایی دریایی، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

وی گفت: تغییر شیوه زندگی سبب شده جوانان نیز به بیماری فشار خون مبتلا شوند و باید شیوه زندگی سالم را از کودکی به اشخاص آموزش داد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.