کنسرت روبات‌ها در ژاپن

۰۵ تیرماه ۱۳،

موسیقی > کنسرت – ارکستر– ممتازنیوز:
صنعت موسیقی شاید آخرین نقطه‌ای باشد که روبات‌ها بتوانند در آن خودی نشان دهند،‌اما گروه تازه موسیقی Z-Machines یکی از تازه‌ترین پیشرفت‌هایی است که روبات‌ها در زمینه موسیقی و نمایش مهارت‌های موسیقی داشته‌اند.

۲۱۵۸۶۴۲,۲۱۵۸۶۴۳,۲۱۵۸۶۴۴,۲۱۵۸۶۴۵,۲۱۵۸۶۴۶

براساس گزارش نیوساینتیست، این گروه از سه روبات تشکیل شده‌است، روبات Mach گیتاریست گروه،‌روبات Ashura نوازنده پرکاشن و روبات Cosmo نوازنده کیبورد گروه است.

این گروه روز قبل اولین کنسرت خود را در توکیو ژاپن اجرا کرد. خالق این گروه روبات‌های نوازنده و خواننده رویای فرستادن روبات‌های اندرویدی خود را به سیاره‌های دیگر برای اجرای موسیقی در سر می‌پروراند.

روبات‌ها بروری زمین از سابقه موسیقیایی خوبی برخوردارند، سابقه‌ای که در راستای پیمودن مرزهای میان انسان و روبات و همچنین در زمینه سرگرمی به دست آمده‌است. روبات‌ها از قابلیت اجرای موسیقی در سبک پاپ ژاپنی و هوی‌متال برخوردارند و همچنین می‌توانند با انسان‌ها هم‌نوازی کنند. ایده اصلی بررسی توانایی تعامل روان‌تر روبات‌ها با انسان‌ها در این زمینه است.

روبات‌ها حتی توانایی آواز خواندن را نیز دارند. محققان در دانشگاه پلیموث در بریتانیا روبات‌های آوازخوانی ساخته‌اند که می‌توانند برروی یک آهنگ با یکدیگر هم‌صدا شوند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.