کنفرانس خبری مشترک رییسان جمهوری فرانسه و لبنان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای لبنانی خود بر ضرورت مجازات عامل ترورهای لبنان و حامیان آنها تاکید نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که برای دیداری چند ساعته با مسولان لبنانی وارد بیروت شده است در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با میشل سلیمان، همتای لبنانی خود بر حمایت کامل پاریس از لبنان تاکید و اعلام نمود که فرانسه از هیچ تلاشی برای ممانعت از ناامنی و درگیری در لبنان فروگذار نخواهد بود.

وی با اشاره به ترور وسام الحسن، رئیس شاخه امنیت داخلی نیروهای امنیتی لبنان گفت: وسام الحسن، یکی از با ارزش‌ترین نیروهای امنیتی لبنان بود که برای استقرار کشور تلاش بسیاری نمود اما ترور وی یقینا نیروهای امنیتی لبنان را در دفاع از کشور متزلزل نخواهد نمود.

رئیس جمهوری فرانسه در ادامه گفت: عاملان ترورهای لبنان از ترور رفیق الحریری، اول وزیر اسبق لبنان گرفته تا وسام الحسن باید محاکمه شوند و گروه‌ها و کسانی که به تروریست‌ها چراغ سبز نشان داده‌اند تا ترورها در لبنان انجام شود به سزای اعمال خود خواهند رسید.

اولاند افزود: پاریس همه تلاش خود را برای محاکمه و شناسایی این اشخاص به کار خواهد گرفت و با دولت لبنان در این خصوص همکاری می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به تحولات سوریه نیز گفت: در شرایط بحرانی منطقه و به ویژه اینکه سوریه در جنگ به سر می‌برد نباید لبنان قربانی تحولات سوریه شود و پاریس به طور کامل از لبنان برای برقرای امنیت خود حمایت می‌کند.

در این کنفرانس مطبوعاتی میشل سلیمان نیز با قدردانی از حمایت‌های پاریس از بیروت گفت: در مذاکرات انجام شده فرانسه آمادگی کامل خود را برای حمایت از امنیت و ثبات لبنان به اطلاع ما رسانده اما لبنان از ناامنی و ناآرامی‌ها عبور نموده و اکنون شرایط کشور خوب است.

سلیمان در ادامه تاکید نمود: وضعیت سوریه باید بدون دخالت خارجی در این کشور حل و فصل شود و راه حلی مسالمت آمیز برای تحقق خواسته‌های ملت سوریه یافته شود.

فرانسوا اولاند قرار است برای انجام یک دیدار رسمی امشب از بیروت راهی ریاض پایتخت عربستان شود و در آنجا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.