کنفرانس گروه‌های مخالف دولت سوریه در دمشق برگزار می‌شود

جهان > خاورمیانه
کنفرانس گروه های مخالف دولت سوریه با حضور ۲۳ نفر از سفرا و دیپلمات‌های مقیم این کشور و ۲۸ گروه مخالف دولت روز چهارشنبه در دمشق برگزار می‌شود.

بر اساس اطلاعیه ای که از سوی این گروهها روز سه شنبه منتشر و نسخه‌ای از آن در اختیار دفتر ایرنا در دمشق قرار گرفت، این کنفرانس ساعت ۱۱ به وقت محلی در هتل دام روز شهر دمشق آغاز می شود.

در اطلاعیه مزبور هدف از برگزاری این کنفرانس توقف خونریزی و حفظ وحدت ملی و ارضی سوریه اعلام شده است.

در این کنفرانس جبهه مردمی برای تغییر و آزادی،ائتلاف نیروها برای تغییر مسالمت آمیز حزب ملی سوریه، کمیته آزادی و صلح آمیز دیرالزورˈ، ˈکمیسیون آزادی صلح آمیز در قامشلیˈ ،ˈ کمیته صلح مردم در شهر البوکمال و چند حزب و گروه دیگر شرکت خواهند داشت.

این کنفرانس دومین نشست گروه مخالفان حکومت سوریه در هفته جاری است.

یکشنبه گذشته نیز کنفرانس نجات ملی سوریه با شعارˈ تغییر ریشه ای، مسیر ما برای نجات است ˈ با حضور ۲۰ گروه مخالف حکومت سوریه و سفرای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و الجزایر و دیپلمات های ارشد شماری از کشورها از جمله چین و مصر به عنوان ناظر در دمشق برگزار شد.

در این کنفرانس، ˈرجاء الناصرˈ رییس کمیته مقدماتی ˈ کنفرانس نجات ملی سوریه ˈ در سخنانی بر لزوم پرهیز از خشونت و حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه تاکید کرد و دخالت خارجی در این کشور را مردود دانست.

وی در جلسه افتتاحیه کنفرانس مزبور ، تاکید کرد که تغییر دمکراتیک همه جانبه و ریشه ای در سوریه باید از طریق فرآیند سیاسی انجام گیرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت و گو و راه حل سیاسی برای پایان یافتن بحران سوریه حمایت و بر ضرورت در پیش گرفتن آن تاکید کرده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.