کنگره علمی پزشکی اضطراب در مشهد برگزار می شود

رییس ستاد برگزاری این کنگره روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با حضور روانپزشکان و سایر پزشکان متخصص این کنگره طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه در بیمارستان رضوی برپا می شود.

دکتر ˈسعید عبدالحسینیˈ افزود: ۲۵ نفر از روانپزشکان متخصص برجسته دنیا در حوزه اضطراب از کشورهای پنج قاره جهان نظیر آمریکا، کانادا، سوئد و آلمان در این کنگره حضور دارند.

وی تعداد مقالات پذیرفته شده در نخستین کنگره بین المللی اضطراب را ۲۱۰ مقاله عنوان و بیان کرد: در طول سه روز برگزاری کنگره ۸۰ مقاله در قالب سخنرانی پیرامون علل، درمان و پیشگیری از اضطراب توسط متخصصان داخل و خارج کشور ارایه می شود.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی افزود: ۱۳۰ مقاله نیز به صورت پوستر در طول برپایی نخستین کنگره اضطراب ارایه خواهد شد.

دکتر عبدالحسینی برپایی چندین کارگاه آموزشی در زمینه اضطراب را از دیگر برنامه های جانبی این کنگره عنوان و بیان کرد: کارگاههای آموزشی ˈقرآن و اضطراب، هنر و اضطراب، سینما و اضطرابˈ از جمله عناوین این کارگاههای هستند.

وی در ادامه گفت: اضطراب یکی از اختلالات شایع در بسیاری از جوامع به شمار می رود، علائم اضطراب بسته به شدت آن در افراد مختلف و گسترده است اما شایعترین آنها شامل تشویش و دلهره، تپش قلب، اختلال در خواب، اختلال در اشتها و سوزش معده می باشد.

وی اضطراب را باعث ایجاد بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی دانست و افسردگی، زخمهای معده، ناراحتیهای قلبی و عروقی و بسیاری از بیماریهای روان تنی از جمله پیامدهای استرس و اضطراب برشمرد..

رییس نخستین کنگره بین المللی اضطراب نگرش واقع بینانه و توجه به ابعاد معنوی سلامت را از جمله راهکارهای پیشگیری و درمان اضطراب عنوان کرد و افزود: ثروت و رفاه مادی باعث از بین رفتن اضطراب در افراد نمی شود بلکه بررسیهای نشان داده است که بسیاری از مراجعان به کلینیکهای روانپزشکی در این زمینه، افرادی ثروتمند و دارای موقعیتهای خوب اجتماعی هستند.

وی گفت: هدف گیریهای صرفا مادی باعث حرص و طمع و افزایش اضطراب در افراد می شود و آرامش را از انسان دور می سازد.

او افزود: کشور ما با الگو گرفتن از سیره ائمه معصوم(ع) و کتاب مقدس قرآن مجید امروز می تواند حرفهای زیادی در زمینه برخورداری از آرامش و پیشگیری از اضطراب برای تمام مردم جهان داشته باشد.

۷۴۸۷/۶۵۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.