کوتاهی دستگاه دیپلماسی در گشایش سفارتخانه ایران در میانمار/ ۳ راهکار ایرن برای رفع بحران میانمار

۱۱اردیبهشت،

اختصاصی/ علی‌رغم صدور مجوز گشایش سفارتخانه در میانمار؛

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مجوز گشایش سفارتخانه ایران در میانمار دریافت شده و شورای عالی‌ امنیت ملی با آن موافقت کرده است، گفت: به دلیل نبود اراده سیاسی و توجیه مباحث هزینه‌ای سفارتخانه ایران در میانمار دایر نشده است.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در گفتگو با خیرنگار پارلمانیممتازنیوز، ضمن محکوم کردن کشتار مجدد مسلمانان بی‌دفاع کشور میانمار گفت: ما ضمن محکوم کردن این اقدام قبیح، راهکارهایی برای حل بحران در میانمار ارائه کرده‌ایم‌.

وی افزود: راهکارهای ارائه شده در ۳ بازده زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس با بابیان اینکه در کشور میانمار مشکل اجتماعی حادی وجود دارد، اظهار داشت: استقرار واحدهای امدادی جمهوری اسلامی ایران در میانمار راهکار کوتاه‌مدت است که می‌توان به مردم آسیب‌دیده این کشور کمک کند.

وی افزود: احیا سرزمین‌های مسلمانان و برگرداندن آن به صاحبان اصلی از جمله برنامه‌های میان‌مدت به شمار می‌رود.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در خانه ملتهویت‌یابی حققیقی مسلمانان کشور میانمار را از محور برنامه‌های بلند‌مدت دانست و گفت: این مسئله بسیار مهم بوده و تحقق آن نیازمند گذشت زمان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه از سکوت کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر(!) در جهان انتقاد کرد و گفت: ما این مجامع را در حد یک جریانات تشریفاتی می‌دانیم چرا که هیچ اقدام عملی خاصی انجام نمی‌دهند.

حقیقت‌پور همچنین به دخالت آمریکا در بحران میانمار اشاره کرد و افزود: البته آمریکا مایل است تا اغتشاشات کشور میانمار شدت گیرد تا خود بتواند به حکمرانای در منطقه ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گشایش سفارتخانه نظام جمهوری اسلامی ایران در بحرین اشاره کرد و گفت: مجوز گشایش سفارت‌خانه ایران در میانمار دریافت شده و شورای عالی‌امنیت ملی نیز با آن موافقت کرده است.

وی گفت: اما به دلیل نبود ارداده سیاسی و توجیه مباحث هزینه‌ای سفارتخانه ایران در میانمار دایر نشده است.

انتهای‌ پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.