کوتاه‌ ترین آسمان خراش جهان + عکس

به گزارش ممتازنیوز، کوچکترین آسمان خراش دنیا با ارتفاع ۱۲ متر و چهار طبقه در تگزاس آمریکا واقع شده. اما چرا به این ساختمان ۱۲ طبقه کوتاه ترین ‌آسمان خراش دنیا می گویند.

این ساختمان که به ساختمان «مک ماهون» مشهور است توسط مهندسی به نام «جی دی مک ماهون» و با جذب سرمایه ۲۰۰ هزار دلار معادل ۲٫۵ مسلیون دلار امروزی ساخته شده.

مک ماهون برای ساخت این آسمان خراش از مردم دعوت به سرمایه گذاری کرد و مطابق با نقشه ای طرح خود را برای آن ها ارائه داد، اما بعد از ساخت ساختمان مردم با یک ساحتمان ۴ طبقه ۱۲ متری مواجه بودند نه یک آُسمان خراش ۱۴۶ متری که وعده داده شده بود.

اما بعد از شکایت سرمایه گذاران مک ماهون به آنها گفت که ساختمانی که او وعده ساخت آن را داده همین به همین اندازه بوده و نه بزرگتر از این و با نشان دادن قرار داد به آنها گفت که مقیاس های اندازه گیری روی نقشه و قرار داد بر اساس اینچ بوده و نه متر و آنها خود این قرار داد را امضا کرده اند.

از آنجایی که مطابق نقشه اندازه ها درست بود مالباختگان بیچاره از طریق قانونی هم راه به جایی نبردند و قاضی پرونده مطابق با نقشه و از سر ناچاری مهندس کلاهبردار را بی گناه معرفی کرد و مک ماهون با پولهای مردم گریخت.

نکته عجبی تر ماجرا این بود که این آسمان خراش حتی پله هم نداشت و مالکان آن برای بالا رفتن از طبقات باید از نردبان استفاده می کردند.

از آن تاریخ به بعد این ساختمان باعث شرمندگی مردم بود و امروز این ساختمان در فهرست آثار تاریخی تگزاش و اماکن ملی آمریکا به ثبت رسیده است.


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.