کودکان و اطفال بیشترین قربانیان سوختگی با مایعات

۱۵م دیماه ،
ممتاز نیوز: گروه کودکان و اطفال بالاترین درصد قربانیان سوختگی با مایعات را تشکیل می دهند و سبب عمده ایجاد آن بی اطلاعی و بی احتیاطی والدین است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر، کارشناس آموزش اداره پیشگیری از حوادث اورژانس کشور در خصوص تعریف سوختگی اظهار داشت: آسیب های سوختگی دراثر گرمای بسیار ناشی از شعله یا مواد داغ به وجود می آید و مهم ترین و شایع ترین نوع سوختگی در سنین متوسط است و در صورتی که حریق در فضای بسته اتفاق بیفتد، دود و گازهای متصاعد شده از آن که حرارت بسیار بالایی دارند، می توانند سوختگی های تنفسی ایجاد کرده و یا منجر به خفگی شوند.

آرزو دهقانی گفت: گذاشتن آب جوش، چای، غذای داغ در دسترس اطفال و کشیدن رومیزی توسط طفل نوپا در حالیکه روی آن ظرف حاوی مایعات داغ قرار داشته باشد، زمینه ساز سوختگی با مایعات داغ است.
کارشناس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس کشور تصریح کرد:‌ اشخاص نباید ظرف حاوی مایعات داغ را در محلی که رفت و آمد انجام می گردد قرار دهند همچنین از خارج گذاشتن دسته ظرف از اجاق گاز به نحوی که کودک به آن دسترسی داشته باشد،‌خوداری کنند.

به گفته دهقانی،‌ در آغوش گرفتن کودک هنگام حمل سینی چای یا مایعات داغ و گذاشتن کودک روی کابینت کنار اجاق گاز هنگام آشپزی از دیگر عوامل ایجاد سوختگی در اطفال و کودکان است.

وی در ادامه ابراز داشت: پر کردن لیوان از چای داغ در ماشین در حال حرکت، سوختگی ناشی از آب رادیاتور و بازکردن درب زودپز قبل از خروج کامل بخار آن ، سوختگی با مایعات محسوب می گردد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.