کوچه برلن فروخته شد

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نمایشگاه تازه‌ترین مجسمه‌های ˝یاسمین سینایی˝ با عنوان ˝کوچخ برلن˝ که این روزها در ˝گالری سیحون˝ برپاست (و تا اول آذر نیز دایر خواهد بود ) ،در هفته اول برپائیش با فروش همه مجسمه ها همراه بود .

به گزارش تفسیری هنرانلاین در “کوچه برلن” یاسمین سینایی ،تم اصلی “عروس” است و در آن شش مجسمه در ابعاد بسیار بزرگ (تقریبا هم قد انسان ها) ارابه شده اند که از سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشتند و همگی در هفته اول این نمایشگاه iبه فروش رسیدند .

این چهاردهمین نمایشگاه انفرادی سینایی مجسمه ساز محسوب می گردد،او در فاصله سال های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۷ در ایران و کشورهایی نظیر پرتقال ،امارات و قطر نمایشگاه های درخور توجهی برپا کرده است که در این میان نمایشگاههای موضوعی جذابی نظیر “آوازهای سکوت”،”سایه ها”،”عاشقانه ها” ،”اسرار حوا” و “زنان عاشق” بسیار مورد توجه قرار گرفت . اینک “کوچه برلن” سینایی در گالری سیحون همچنان رویکرد زنانه این مجسمه ساز مالک سبک را تثبیت نموده است؛زنان او عین اینکه عروس می باشند همچنان غمگین اند و این اندوه داخلی را در چشمانشان بازتاب می دهند،زنانی که با تکنیک منحصر iبه فرد “سینایی” و “پاپیه ماشه”خاص او لباس های فاخر و آرایش های طنازانه دارند اما تقریبا هیچ یک از آنها سرخوش و شادان iبه نظر نمی رسند .

یاسمین سینایی این نمایشگاه را در نوشتار بروشور نمایشگاهش iبه چهار فصل “کوچه برلن” ،عروس ،عروسک و هنرمند تقسیم کرده است و در هریک از آنها نگاه نوستالژیک و گاه حتی تراژیک خود را iبه مقوله عروس شدن بازتاب داده که در این میان حتی از نقد لباس عروس های موجود در ایران و عدم وجود “لباس عروس های ایرانی ” نیز غافل نمانده است.

“کوچه برلن” را “ویدئو آرت ” ساخته “مسیح پارسایی” همراهی می کند که فرزند یاسمین سینایی ست و سه سالی ست در مجارستان در رشته فیلمسازی تحصیل می کند .

این نمایشگاه تا اول آذر (غیر از دوشنبه ) در گالری سیحون دایر است و علاقمندان می توانند از ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر از این آثار دیدن نمایند . گالری سیحون در خیابان وزراء ،کوچه چهارم،پلاک ۱۱ واقع است .

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.