کوچک شدن ۰٫۵ درصدی اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲

۲۶م دیماه ،

برآورد مقدماتی اداره آمار فدرال آلمان نشان داد که اقتصاد این کشور با تاثیر بحران یورو بر صادرات و سرمایه گذاری شرکت‌ها، ۰٫۵ درصد در سه ماهه‌ چهارم سال ۲۰۱۲ کوچک شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمار اقتصادی ضعیف سه ماهه چهارم مجموع رشد اقتصادی کل سال آلمان را به ۰٫۷ درصد می‌رساند که کاهش چشم‌گیری نسبت به رشد سه درصدی ثبت شده در سال ۲۰۱۱ است. این آمار همچنین بسیار پایین‌تر از نرخ رشد ۰٫۸ درصد پیش بینی شده در نظرسنجی رویترز برای سال ۲۰۱۲ است.

اقتصاد آلمان در برابر بحران بدهی منطقه یورو مقاوم بوده اما رشد آن در نیمه دوم سال میلادی قبل کند شد. میزان صادرات و واردات این کشور در ماه نوامبر کاهش یافت و کاهش میزان سفارش‌های صنعتی بیش از حد مطلوب بود.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال، رشد صادرات از ۷٫۸ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۴٫۱ درصد برای کل سال ۲۰۱۲ رسید در حالیکه سرمایه‌گذاری تجهیزات به میزان ۴٫۴ درصد کاهش داشت.

بیشتر اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد آلمان از رشد ضعیف در سه ماهه چهارم در ماه‌های آتی بهبود می یابد اما همچنان رشد اندکی برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی می‌شود.

دولت آلمان قرار است برآوردش از رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را به زودی منتشر کند.

روزنامه آلمانی هندلزبلات گزارش داده که دولت این کشور نرخ رشد اقتصادی مورد پیش‌بینی خود را از یک درصد به ۰٫۵ درصد کاهش خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.