کپی برداری ایران خودرو و سایپا از BMW + تصاویر

بعد از شنیدن خبرهای دربارهٔ ی حرکت عجیب شرکت بی ام دبلیو در سال ۱۹۵۷ متوجه شدیم که سایپا و ایران خودرو فرمول تغییر چراغ و سپر را از کجا فرا گرفته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛  شرکت بی ام دابلیو اتومبیل BMW 600 را در فرانکفورد سال ۱۹۵۷ طراحی کرد با ۲ سیلندر ،  حجم موتور ۵۸۵ سی سی و توانی معادل ۱۹ اسب بخار که سرعتش به ۶۲ مایل در ساعت می رسید نکته جالب توجه این است که این کمپانی خودرو سازی چندی بعد این خودرو را با کمی تغییرات ( تغییر در اندازه چراغ جلو و بزرگتر کردن سپر ) توانست در آمریکا به فروش خوبی برساند.

متاسفانه این داستان چیزی حدود ۵۰ سال بعد به گوش کارخانه های خودرو سازی ایران می رسد و دیگر این روش را روش اصلی کار خود قرار می دهند تا جایی که انواع بسیاری پراید و پژو را با تغییرات اندک فقط در چراغ و کمی نمای داخلی یا روکش ماشین به فروش بالایی رساندند. فقط فرق ما با آلمانی ها این است که آنها کارشان را ادامه ندادند و پیشرفت کردند ولی کارخانه های ما لذت بسیاری بردند و تقلید را به نهایت رساندند و البته امیدی هم به اصلاح نیست چون بازار رقابت در ایران بسیار شدید است و با ممنوع کردن واردات خودرو این رقابت شدید تر هم شده است و مردم برای خرید اتومبیل حق انتخاب بیشتری دارند!
با این تفاسیر ما ایرانیان امید داریم که در ۵۰ سال آینده این دو شرکت خودرو سازی بتوانند به وضعیت فعلی شرکت بی ام دابلیو برسند . در زیر تغییرات گسترده خودروهای تولید داخل برای افزایش فروش آنها را به روایت تصویر ملاحظه می کنید .

شاهکار های گران قیمت سایپا

   سایپا ۱۴۱

   سایپا ۱۱۱ نسیم

 

   سایپا هاچ بک  

سایپا ۱۳۱

انواع سایپا۱۳۱

 

 پراید وانت

و بزودی شاهکار تازه هم می آید ….

پراید کوپه

شاهکار های ایران خودرو

       پژو RDi           

 


    پژو GLI

 

پژو  ROA 

  

 

پژو SLX

 

پژو وانت

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شیرزاد:

    اون پراید کوپه اخرت خنده اس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.