کیفیت مادربوردهای ASRock را وقتی باور میکنید که رکورد جهانی اورکلاک Core i7 3770K با یک مادربورد ازراکی شکسته می‌شود

یکی از اورکلاکرهای معروف به نام Nick Shih باز هم رکوردشکنی کرده است اما این موضوع خیلی برای ما مهم نیست، آنچه مهم است این است که رکوردشکنی یا چه مادربورد و پردازنده‌ای صورت گرفته؟ معمولاً مادربوردهای ASUS و Gigabyte برای چنین رکوردشکنی هایی به کار می رود اما پیشرفت رقبا را نمی توان انکار کرد.

پردازنده‌ی مورد نظر یکی از پردازنده‌های اینتل با معماری Ivy Bridge است، Core i7 3770K این بار تا سرعت کلاک ۷٫۱۳۶ گیگاهرتز اورکلاک شده است. مادربورد به کار رفته ASRock Z77 OC Formula است. حالا کمپانی سازنده خوشحال است که به جمع بهترین تولیدکنندگان مادربورد پیوسته و نامش در کنار یک رکورد جهانی ثبت می‌شود.

Nick Shih اولین بارش نیست که رکورد شکنی می‌کند و می‌گوید: “به درست آوردن رتبه‌ی نخست در HWBOT کار هر روز من است اما ثبت بالاترین امتیاز با مادربوردی که طراحی کرده باشم، بزرگ‌ترین آرزوی من است که حالا به حقیقت پیوسته! از تمام کسانی که مرا در تبدیل رویایم، ASRock Z77 OC Formula به واقعیت یاری کرده‌اند، متشکرم”.

این بار هم برای خنک‌کاری از هلیوم مایع استفاده شده است. جالب است بدانید که Z77 OC Formula اولین محصول از خانواده‌ی OC Formula ازراک است، این خانواده به صورت اختصاصی برای اورکلاک طراحی شده است و در واقع سه کیت Formula برای اورکلاک روی مادربورد دیده می‌شود.

کیت انرژی الکتریکی که با استفاده از Digi Power، DSM، PAC، MFC و ماژول ۱۲+۴ فاز توان، تجهیز شده، کیت خنک‌کاری که بهترین خنک‌کاری را به کار گرفتن هیت‌سینک Twin-Power، و PCB یا برد مدار چاپی ۸ لایه دارای ۴ مجموعه لایه‌ی مسی ۲ اونسی داخلی و  ترکیب حرارتی GC-Extreme محصول GELID، به ارمغان می‌آورد. در نهایت کیت اتصالات مادربورد است که شامل اتصالات با چگالی بالا و انگشتی طلایی ۱۵μ می‌شود.

مسأله‌ی دیگر تنظیماتی است که در UEFI مادربورد انجام می‌شود. باید UEFI برای اورکلاک کردن طراحی شده باشد و تنظیمات را به سادگی بتوان اعمال کرد. در این مادربورد این ویژگی نیز به نحو احسن در نظر گرفته شده است.

منبع: techpowerup

مطالب مرتبط

  • بررسی کارت گرافیک جدید GTX 660 Ti محصول EVGA ،MSI ،Gigabyte و ASUS
  • Corsair رکورد جدید فرکانس RAM های DDR3 را ثبت کرد
  • قیمت اولین پردازنده های ۸ هسته ای AMD برای دسکتاپ مشخص شد
  • MSI مادربوردی با شکاف PCI Express 3.0 عرضه می‌کند
  • NVIDIA دو مدل دیگر از کارت گرافیک‌های کپلری ارزان قیمت با نام های GTX 650 و GTX 660 را عرضه کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.