کی روش: برای کسب سه امتیاز بازی می‌کنیم/ محرومیت بازیکنان ازبکستان برایم اهمیتی ندارد

کنفرانس خبری سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اردوی خوبی در ترکیه داشتیم و بازیکنان هماهنگی کاملی دارند و آماده برگزاری مسابقه با ازبکستان هستند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کی روش در آغاز سخنانش در سالن کنفرانس خبری پیش از دیدار با ازبکستان گفت: از وضعیت بازیکنان تیم ملی راضی هستم. البته ما وارد مرحله سخت و حساسی شده ایم، ولی به تاشکند آمده ایم تا بجنگیم و در اولین بازی سه امتیاز را کسب کنیم. در واقع آمده ایم تا پیروزی شویم. 

وی ادامه داد: دلیل حضورم اینجا به خاطر مرحله نهایی جام جهانی است. این مرحله بسیار سخت و سنگینی است. این مرحله برای تمام تیم ها، بازیکنان و مربیان بسیار سخت است. مرحله خاصی هست که از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار است و با توجه به اینکه این مسابقات در زمانی کوتاه برگزار می شود، کار سخت تر هم خواهد بود.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه اظهار داشت: هشت بازی در زمانی کوتاه که برای همه از اهمیت بالایی برخوردار است، پیش رو داریم و بازی ما مقابل ازبکستان هم برای ما و هم برای آنها سخت است؛ چرا که ما پیروزی می خواهیم و ازبکها هم نمی خواهند در خانه مقابل ما بازنده باشند یا حتی مساوی بگیرند. به نظر من با توجه به نتایجی که ازبکستان در بازی های گذشته اش گرفته، در این بازی شانس بیشتری برای برد دارد. ما می دانیم که ازبکستان تیم خوبی دارد و نتایج خوبی هم به دست آورده است، اما ایران با بهترین واقعیت ها و بازیکنان در این دیدار به میدان خواهد رفت تا از بهترین هایش در این بازی استفاده کند. باز هم می گویم که با در نظر گرفتن تمام قابلیت های ازبکستان ما به اینجا آمده ایم که بجنگیم و بتوانیم بهترین بازی مان را انجام دهیم.

یکی از خبرنگاران ازبکی حاضر در نشست خبری از کی روش پرسید: ما می دانیم که شما در بهترین باشگاه های دنیا کار کردید و این اولین تجربه شما در یک تیم آسیایی است، نظر شما در این مورد چه هست؟ و نظر دوم شما در مورد غیبت پنج بازیکن اصلی ازبکستان چیست؟

کی روش در پاسخ به این پرسش خبرنگار ازبکستانی گفت: البته این تجربه سوم من در آسیاست. قبلا در امارات و ژاپن مربیگری کردم و تجربه کار کردن در آسیا را دارم. قطعا تفاوت های زیادی بین آسیا و اروپا هست که بیشتر در قسمت حرفه ای گری است که در همه جای دنیا وجود دارد. همه خواهان پیروزی در هر مسابقه ای هستند. این وجه اشتراک همه است تا نتایج لازم را از این مسابقات کسب کنند. مسئله محرومیت پنج بازیکن ازبکستان را زیاد دنبال نمی کنیم و خیلی به آن اهمیت نمی دهیم. از اول هم بنای کار ما بر همین بود؛ چرا که از این تعداد تنها دو بازیکن در ترکیب اصلی بودند و نبودن این پنج بازیکن در این دیدار تاثیر چندانی در این بازی نخواهد داشت. دوست و همکار من در تیم ازبکستان الان مطمئنم که یک سردرگمی دارد؛ چرا که بدون این بازیکنان ژاپن را در خانه اش شکست داده و این می تواند مهم باشد.

خبرنگار ازبکستانی دیگری از کارلوس کی روش پرسید “ازبکستان پنج بازیکن را ندارد، آیا تیم ایران بازیکن محروم و یا مصدوم یا مشکلی در اردوی تیمش دارد؟” کی روش گفت: باز هم می گویم محرومیت این پنج بازیکن از اهمیت زیادی برخوردار نیست چرا که این تیم رفت و ژاپن را یک بر صفر بدون بازیکنان اصلی شکست داد. همانطور که قبلا هم گفته ام این مسابقه بین دو تیم برگزار می شود و ما خیلی به نفرات فکر نمی کنیم . چیزی که اینجا در مورد ایران می توانم بگویم این است ایران کاملا آماده هست. اردوی خوبی داشتیم و بازیکنان ما هماهنگی کاملی دارند و آماده برگزاری این مسابقه هستند.

خبرنگار دیگری از کی روش پرسید: ما شنیده ایم که از این مسئله که مسئولان ازبکستان نام بازیکنان ایران را به صورت مطبوعاتی اعلام کردند ناراحت و حتی عصبانی شده اید. آیا اینطوربوده است؟

کی روش پاسخ داد: من ۳۳ سال تجربه فوتبال دارم و می خواهم یکی از این تجربیاتم را با شما در میان بگذارم. همه مسائلی که شما در مطبوعات و رسانه ها می خوانید و می بییند را باور نکنید. مسئله دوم این است که بعد از این سالها یاد گرفته ام که در فوتبال نباید ناراحت شد. به خاطر اینکه در قرارداد من چیزی برای ناراحتی وجود ندارد. در نهایت می خواستم بگویم که خوشحالم هستم که اینجا هستم و برابر ازبکستان بازی خواهیم کرد.

دیدار تیم های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۱۴ خرداد در ورزشگاه جار تاشکند برگزار خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.