گارتنر: امسال بودجه IT سازمان‏‌های دولتی افزایش یافته

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

برآوردهای شرکت گارتنر نشان می‏‌دهد امسال ۷۵ درصد دولت‏‌ها در سراسر جهان بودجه آی تی خود را افزایش داده‌‏اند و یا آن را ثابت نگه داشته‏‌اند.
 
به گزارش وب‏‌سایت gartner، علیرغم تمایل دولت‏‌ها برای کاهش بودجه‏‌های آی تی، بخش بسیاری از این بودجه‏‌ها در سال ۲۰۲۲ یا ثابت مانده و یا افزایش یافته است. ریک هوارد، مدیر پژوهشی شرکت گارتنر که این خبر را در نشستی در استرالیا اعلام کرده است، در این باره گفته است: مدیران دولتی بعد از سال‏‌ها که به آنها گفته می‏شد با بودجه اندکشان باید کارهای بیشتری انجام دهند، امسال از افزایش و یا ثابت ماندن سطح بودجه‏‌های آی تی خود خبر داده‏‌اند. این بودجه‏‌ها آنها را در موقعیت بهتری قرار می‏‌دهد تا بتوانند کار مدیریت و عرضه خدمات آی تی خود را به شیوه کارآمدتر و موثرتری انجام دهند.
بر اساس پیش‏‌بینی‏‌های گارتنر، هزینه‌‏کرد سازمان‏‌های دولتی و آموزشی در بخش آی تی تا سال ۲۰۱۷ به طور متوسط ۱.۳ درصد رشد خواهد داشت. این شرکت همچنین پیش‏‌بینی کرده است بخش بسیاری از بودجه‏‌های دولتی در سال‏‌های پیش رو در بخش‏‌های خدمات، نرم‌‏افزار و پایگاه‏‌های داده هزینه خواهد شد. اما در مقابل، بودجه‌‏های صرف شده در بخش ارتباطات راه دور، ابزارها و خدمات فناورانه کاهش خواهد یافت.
تحلیل‏گران گارتنر معتقدند وضعیت مناسب‏‌تر بودجه‏‌های آی‏‌تی بخش دولتی در مقایسه با وضعیت این بودجه‏‌ها در بخش خصوصی چندان گذار و کوتاه‌‏مدت خواهد بود. برآوردهای این شرکت نشان می‏‌دهد کسب و کارهای بخش خصوصی در حال افزایش سرمایه‏‌گذاری در بخش‌‏های تجارت الکترونیک، راهکارهای همراه، پردازش ابری، شبکه‏‌های اجتماعی و دیگر بخش‏‌های فناوری می باشند.
گارتنر در مطالعه خود نظر ۱۹۵۹ مدیر عامل در سراسر جهان را در چهارماهه چهارم سال ۲۰۱۲ جویا شده است و اولویت‌‏های آی تی دولت‏‌ها در بخش فناوری و کسب و کارها را با هم مقایسه کرده است. راهکارهای هوشمندی تجاری و تحلیلی، نوسازی سیستم‌‏های آی‌تی قدیمی، مدیریت آی‌تی، راهکارهای کار جمعی، ابزارهای همراه، فناوری‏‌های امنیتی، پردازش ابری، دسکتاپ‏‌های مجازی و غیره از جمله مهمترین اولویت‏‌های دولت‏‌ها در بخش فناوری است.
به نتیجه رساندن عملیات آی‌تی، بهبود زیرساخت‏‌ها و برنامه‏‌های کاربردی آی‌تی، کاهش هزینه کسب و کارها، تحقق راهکارهای کسب و کا، افزایش رشد کسب و کارها، تسریع فرایندهای کسب و کار و تقویت کنترل‏‌های مدیریتی نیز از جمله اولویت‏‌های سازمان‏‌های دولتی در بخش کسب و کارها اعلام شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.