گاز اشک آور پاسخ نیروهای امنیتی اردن به آوارگان سوری

۱۶ام بهمن ،

نیروهای امنیتی اردن برای متفرق کردن آوارگان سوری معترض در اردوگاه «الزعتری»، اقدام به شلیک گازهای اشک آور کردند.

«به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «اسکای نیوز» گزارش داد: نیروهای امنیتی اردن در اردوگاه آوارگان سوری الزعتری، واقع در شمال این کشور در پی اعتراضات به بدرفتاری با آوارگان از گاز اشک آور استفاده کردند که براثر آن یک آواره سوری زخمی شد.
«انمار الحمود»، هماهنگ کننده کل امور آوارگان سوری در اردن گفت در این اردوگاه هنگام اقدام سازمان کمک رسانی نروژی به توزیع چادرها در میان آوارگان، اعتراضاتی علیه نیروهای امنیتی صورت گرفت و تلاشی برای حمله به نیروهای امنیتی انجام شد.
وی افزود، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گازهای اشک آور کردند و در جریان این درگیری یک آواره سوری زخمی شد.
طبق این گزارش، اردوگاه الزعتری که در منطقه صحرایی از توابع استان «المفرق» واقع در مرزهای شرقی اردن و سوریه واقع شده است، بیش از ۹۰ هزار آواره سوری را در خود جای داده است.
از سوی دیگر، در چند ماه قبل اعتراضاتی به سبب شرایط نامناسب در داخل اردوگاه صورت گرفته است. نماینده کمیساریای امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل متحد در امان اخیرا نسبت به وضعیت معیشتی نامساعد پناهندگان در اردوگاه الزعتری، اخطار داد.
همچنین گزارش های انتشار یافته از وضع اردوگاه های آوارگان سوری در دیگر کشورهای همسایه سوریه مانند ترکیه و لبنان نیز حاکی از وجود مشکلات معیشتی است و سبب پذیرش این آوارگان از سوی کشورها نیز استفاده ابزاری و سیاسی از آنان برای فشار به دولت سوریه است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.