گاز مشترکان بدهکار قطع می شود

جام جم آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام پایان مهلت این شرکت به بخش های مصرف کننده برای پرداخت بدهی گازبهای آنها گفت: جریان گاز مشترکان بدهکار از ۱۸ شهریور با مجوز قانون قطع و بدهی گازبهای آنها بدون یارانه محاسبه خواهد شد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، جواد اوجی افزود: پیرو اعلام پیشین شرکت ملی گاز ایران مبنی بر قطع جریان گاز برخی مشترکان بدهکار بخش های دولتی، صنعتی، کشاورزی و جایگاه های عرضه گازطبیعی فشرده شده (سی ان جی) در اردیبهشت امسال، همچنین درخواست از آنها برای تسویه مالی، این شرکت، حسب قانون گاز مشترکان بدهکار را در صورت عدم پرداخت بدهی قطع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با آن که شرکت ملی گاز ایران شرایط و مهلت قابل توجهی برای تسویه مشترکان بدهکار در نظر گرفته است، اما بی توجهی برخی از آنها به هشدارهای یاد شده موجب می شود تا با پایان مهلت، جریان گاز آنها طبق قانون قطع شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که مهلت داده شده به بخش های بدهکار ۱۵شهریور پایان یافته است، تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران براساس مصوبه قانونی، گاز مشترکان بخش های بدهکار را قطع خواهد کرد و این دسته از مشترکان امکان طرح هیچ گونه شکایتی ندارند.

اوجی تصریح کرد: از آنجا که تامین بخشی از وجوه مربوط به هدفمندی یارانه ها، مربوط به گازبهای دریافتی از مشترکان است؛ تاخیر در پرداخت آن از سوی بخش های مصرف کننده سبب ایجاد اختلال در این روند خواهد شد.

وی با بیان این که جایگاه های عرضه سی ان جی در ازای گاز تحویلی، پول نقد از مردم دریافت می کنند، استمرار بدهکاری برخی از آنها را  توجیه ناپذیر خواند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.