گامی در تغییر نگاه “بیمه ها” از درمان محوری به سلامت محوری

فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه تصویب پکیچ پیشگیری خدمات دهان و دندان قدم بزرگی در سلامت دهان و دندان است گفت: این تصویب گامی موثر در تغییر نگاه بیمه ها از درمان محوری به سلامت محوری است.

دکتر حسین خوشنویسان، رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه بعد از چند سال پیشگیری برای تحت پوشش قرار دادن خدمات دندانپزشکی بالاخره سازمان های بیمه گر ارائه خدمات پیشگیری دهان و دندان را تحت پوشش قرار دادند.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که یک پکیچ پیگیری در بیمه تصویب شده است که همین موضوع سبب شده که نگاه بیمه ها از درمان محور به سلامت محور تغییر پیدا کرده است و جزو حمایت های بیمه ای قرار گرفته است.

خوشنویسان اظهار کرد: تحت پوشش قرار دادن خدمات پیشگیری توسط بیمه ها سبب شده که تا به امروز اگر مردم به خاطر هزینه های سنگین بهبی دندانی  ترغیب می شدند حالا دیگر تصویب این قانون می تواند فرهنگ مردم را در خصوص سلامت دهان و دندان راتقا دهد.

وی با بیان این که تصویب این قانون سبب حل شدن بیش از ۵۰ درصد مشکلات بهداشت دهان و دندان شود تصریح کرد: این پکیچ خدمات پیشگیری شامل ارائه خدمات وارتیس تراپی هر ۶ ماه یک بار از سه سال به بعد آموزش بهداشت فیشور سیلانت (پر کردن شیارهای عمیق) از سن ۶ سالگی به بعد است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع قدم بسیار خوبی در حوزه بهداشت دهان و دندان است و امیدواریم که با تلاش بتوانیم خدمات درمانی دانپزشکی هم تحت پوشش بیمه قرار گیرد./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.