گاه شتابزدگی ارزشهای هنری اثر را مبهم می‌کند

برخی اوقات شتابزدگی در اجرای یک اثر از سوی کارگردانان،مسائل زیبایی شناختی و ارزش های هنری یک اثر را زیر سوال می‌برد.

محمدرضا الوند،رئیس شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش مرکز هنرهای نمایشی در خصوص وضعیتی که “همایون غنی زاده” کارگردان اثر نمایشی “آنتیگونه” برای اجرای این اثر داشت و شرایطی که گاه امکان دارد مشابه این باشد و برخی اوقات با آن روبرو می‌شویم به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:مسئله  ارزشیابی برای این شورا به نظارت مقدم است،زیرا ما فکر می‌کنیم نظارت اصلی و درونی را هنرمندان در یک اثر نمایشی براساس عرف و عفت عمومی انجام می‌دهند.
وی افزود:گاه در میانه اتفاقات تئاتری به دلیل شتابزدگی ها،برخی از حواشی بر متن به نوعی می‌چربد و باعث می شود تا ارزشهای هنری و زیبایی شناسی یک  اثر نمایشی تحت تاثیر قرار گیرد.
الوند تصریح کرد:به طور قطع کسانی که در این زمینه با تجربه تر هستند این مسائل را در آثارشان رعایت می‌کنند و اجازه نمی دهند که مشکلاتی بر سر راهشان قرار گیرد.
وی بیان کرد:ما باید در حوزه کاری مان همه جوانب را در نظر بگیریم و بتوانیم از این طریق بهترین و درست ترین کار را  انجام دهیم.
الوند در خصوص مشکلاتی که برای” آنتیگونه” در این مدت پیش آمد و این که بالاخره برای ۵ روز مجوز اجرا گرفت،خاطرنشان کرد:من همیشه دوست داشتم که افرادی مثل این کارگردان حمایت شوند؛زیرا کسی چون “غنی زاده” این انگیزه ،درایت و خلاقیت را برای انجام یک کار و به صحنه بردن یک اثر نمایشی در سبک خودش دارد و خوشبختانه بعد از چند جلسه صحبتی که داشتیم مسائل مربوط به این نمایش حل شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.