گبرلو در پاسخ به سخنان مسعود فراستی: حسن عباسی نقشی در «هفت» ندارد/ قصدمان تحلیل «سفرسنگ» بود نه نقد

۲۱ آبان ،

محمود گبرلو مجری و سردبیر برنامه تلویزیونی «هفت» درباره شائبه تأثیرگذاری حسن عباسی در هدایت قسمت اخیر این برنامه تأکید کرد: وی هیچ نقشی در این برنامه ندارد و تحلیل فیلم «سفر سنگ» منطبق بر برنامه‌ریزی بلند مدت برنامه «هفت» است که از زمان جیرانی کلید خورده است.

به گزارش مهر، در پی پخش برنامه جمعه شب «هفت» که به بررسی فیلم سینمایی «سفر سنگ» ساخته مسعود کیمیایی اختصاص داشت مسعود فراستی منتقد ثابت این برنامه در گفت‌وگویی به کیفیت پرداختن به این فیلم انتقاد کرد و لیدر این برنامه را حسن عباسی معرفی کرد.

محمود گبرلو در مقام سردبیر و مجری این برنامه در این زمینه گفت: قطعاً این اظهارنظر را تکذیب می‌کنم چراکه حسن عباسی هیچ نقشی در برنامه تلویزیونی «هفت» ندارد.

وی افزود: ما تنها یک بار از این کارشناس سینمایی دعوت کردیم برای گفت‌وگو در برنامه حاضر شوند که این امر هم تاکنون محقق نشده‌است. آقای عباسی حتی در اتاق فکر برنامه هم حضور ندارند که بخواهند در این قبیل تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشند.

گبرلو در ادامه پرداختن به «سفر سنگ» را تصمیمی منطبق بر برنامه‌ریزی بلند مدت برنامه «هفت» چه در دوران حضور فریدون جیرانی و چه در دوران کنونی دانست و تأکید کرد: پرداختن و تحلیل آثار مطرح تاریخ سینمای ایران از قبل هم در دستور کار این برنامه بوده و پس از این هم خواهد بود. هر فیلم مهمی که در این راستا از شبکه‌های سیما پخش شود قطعاً می‌توانیم برنامه‌ای را به بررسی و تحلیل آن اختصاص دهیم.

سردبیر برنامه «هفت» با تأکید بر تفاوت میان نقد و تحلیل گفت: تحلیل فیلم‌های تاریخ سینما و نه الزاماً نقد آن‌ها در دستور کار برنامه «هفت» قرار دارد و این به این معناست که قصد ما پرداختن و پررنگ‌ کردن نکات منفی و ضعف‌های این آثار نیست بلکه به دنبال بازخوانی تولید و تأثیر این تولیدات سینمایی در تاریخ سینمای ایران هستیم.

گبرلو تأکید کرد: در آینده نیز یکی از اهداف اصلی «هفت» توجه به این تولیدات است و قطعاً در قسمت‌های آتی این برنامه هم شاهد تحلیل و بررسی فیلم‌های ماندگار تاریخ سینمای ایران به فراخور زمان خواهید بود.



سینما نگار
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.