گذر زهره از مقابل خورشید+عکس

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، در ویدئوی انتشار یافته ناسا که برای تهیه آن از تصاویر رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا استفاده شده است، شراره های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشیدی با جزئیات بی سابقه ای به نمایش گذاشته شده است.

تصاویر این رصدخانه خورشیدی نشان می دهد که شرایط جوی فضایی می تواند تشعشع و مواد خورشیدی را به زمین فرستاده و در کار ماهواره ها در فضا اختلال ایجاد کند.

ترکیب ۲۵ تصویر مختلف که طی روزهای ۱۶ آوریل ۲۰۱۲ تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ گرفته شده نشان دهنده مناطقی که فعالیت آنها در این دوره در بیشترین حالت خود قرار داشته اند

رصدخانه دینامیک خورشیدی طی سه سالی که اولین تصاویر خود را از خورشید فراهم کرده پوشش بی وقفه ای از فعالیتهای خورشیدی داشته است، فعالیتهایی که طی یک چرخه ۱۱ ساله به اوج خود می رسد.

این تصاویر نشان دهنده سه سالی است که رصدخانه ناسا روزی دو عکس از خورشید می گرفت. هرکدام از تصاویر با نرخ فریم ۲۹٫۹۷ گرفته شده است.

تجهیزات تصویربرداری اتمسفری رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا هر ۱۲ ثانیه با طول موجهای مختلف از خورشید عکس می گیرد.

این تصاویر براساس طول موج ۱۷۱ انگستروم گرفته شده که یک برد ماورای بنفش شدید است و نشان دهنده موادخورشیدی با دمای ۶۰۰ هزار کلوین است.

در این طول موج به سادگی می توان چرخش ۲۵ روزه خورشید و همچنین افزایش فعالیتهای آن طی سه سال را ملاحظه کرد.

در تاریخ ۲ ژوئن سال ۲۰۱۰ تا ۱۵ آوریل سال ۲۰۲۲ با آهنگ دو فریم در هر روز یا یک فریم در هر ۱۲ ساعت این تصاویر ثبت شده است.

این تصویر نشان دهنده کسوف جزئی خورشید توسط ماه  از چشم انداز رصدخانه دینامیک خورشیدی است

تصویر گذر زهره از مقابل خورشیدی به عنوان یکی از پدیده های این دوره

در طول سه دقیقه تصاویر این ویدئو اندازه خورشیدی کاهش یا افزایش یافته است و این امر به سبب فاصله فضاپیمای رصدخانه دینامیک خورشیدی و خورشید طی زمان است.

به رغم اینکه رصدخانه خورشید و زمین در ساعت ۱۱ هزار کیلومتر طی می کند و خورشید در هر ساعت ۱۰۷ هزار کیلومتر طی می کند این تصاویر به نظر ثابت می رسد.

محققان امیدوارند که این تصاویر توانایی ما را برای پیش بینی وضعیت جوی ارتقا دهد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.