گراتن اسفناج


مواد لازم


تخم مرغ پخته شده سفت – ۶ عدد



اسفناج – ۲ کیلو



پیاز – ۲ تا ۳ عدد (۳۵۰ گرم)


پنیر گرویر رنده شده – ۵۰ گرم (یا هر نوع پنیری که در حرارت آب شود)



کره – ۱۵۰ گرم



روغن مایع – ۱۰۰ گرم



آرد گندم سفید – ۱ قاشق سوپخوری



شیر – ۱ لیوان



خامه – ۲۰۰ گرم



خردل – ۱ قاشق مرباخوری


نمک و فلفل به قدر کافی


گراتن اسفناج


گراتن اسفناج




طرز تهیه



اسفناج را پس از تمیز کردن و شستن کمی خرد می کنیم و با یک لیوان آب و کمی نمک میپزیم. بعد آن را در صافی می ریزیم و با پشت قاشق روی آن فشار می دهیم تا آب آن کاملا گرفته شود. دوباره اسفناج را در ظرفی می ریزیم . نیمی از کره را روی آن می گذاریم . ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهیم ، ممکن است ۲ تا ۳ پر سیر را له کرده ، در اسفناج بریزیم و گاهی به هم میزنیم تا کره کاملا به خورد اسفناج برود و آب اسفناج به کلی کشیده شود .



آرد را در ظرف کوچکی می ریزیم ، شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم و به هم می زنیم ، دقت می کنیم که آرد گلوله نشود . آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتبا به هم می زنیم تا سس جوش آمده کمی غلیظ شود . کمی نمک به آن می زنیم ، نصف دیگر کره را که ۷۵ گرم می شود در داخل سس می ریزیم و به آن خردل را اضافه می کنیم ، بعد از آب شدن کره سس را از روی آتش بر میداریم و خامه را با آن مخلوط می نمائیم.



اسفناج را در ظرف بیضی شکل نسوزی می ریزیم و سطح آن را صاف می کنیم. تخم مرغ ها را پوست کنده از وسط دو نیم می نمائیم و روی اسفناج می چینیم ، کمی نمک و فلفل به تخم مرغ ها می زنیم و سس را روی تخم مرغ ها می دهیم و پنیر رنده شده را روی آن می پاشیم .



فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم می کنیم . ظرف گراتن را روی آخرین پنجره فر به طرف بالا قرار می دهیم . به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در فر بماند ت روی گراتن تخم مرغ با اسفناج کاملا زرین و طلایی شود.


گراتن ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.