گرانترین هزینه حمل و نقل در این کشورها

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: سیستم حمل و نقل شهر اسلو در کشور نروژ با هزینه بلیط ۵ دلاری تنها برای یک سفر درون شهری گرانترین سیستم حمل و نقل در دنیا را دارد.

به گزارش ممتازنیوز، با وجود آنکه بسیاری از افراد ترجیح می دهند در اتومبیل شخصی خود و با سیستم تهویه مطبوع به گشت و گذار و رفت و آمد در شهر بپردازند .  با این حال امروزه با گسترش شبکه های حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ و افزایش هزینه سوخت مردم به سمت متروها ، اتوبوس ها و دیگر سرویس های حمل و نقل عمومی متمایل شده اند.

در ادامه به لیستی از گرانترین سیستم های حمل و نقل در دنیا می پردازیم.

به گزارش بازار خبر، در نگاه اول شاید یک سفر با این وسایل نقلیه هزینه بالایی نباشد اما در صورت استفاده مکرر در مجموع جزء گرانترین ها به حساب می آیند.

 مونیخ ؛ آلمان – بلیط تک سفره : ۲۴٫ ۳ دلار

قطار شهری مونیخ با نام S – Bahn که در سال ۱۹۷۲ ساخته شده روزانه ۰۰۰٫ ۰۰٫ ۸ مسافر را جابجا می کند و قطار زیرزمینی با نام U – Bahn روزانه بیش از یک میلیون مسافر را جابجا می کند. بدین معنی که روزانه نیمی از جمعیت مونیخ از سیستم حمل و نقل عمومی روزانه استفاده می کنند.

فرانکفورت ، آلمان – بلیط تک سفره : ۲۴ . ۳ دلار

پنجمین شهر بزرگ آلمان سیستم حمل و نقلی مشابه مونیخ دارد. سرعت قطارهای شهری فرانکفورت با طول ۲۰۰ متر به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت می رسد . در سال ۲۰۲۲ حدودا ۵۰ میلیون نفر از قطارهای شهری فرانکفورت استفاده کردند.

هلسینکی ، فنلاند – بلیط تک سفره : ۲۸ . ۳ دلار

قطارهای زیرزمینی هلسینکی که در سال ۱۹۸۲ ساخته شده اند تنها سیستم متروی فنلاند می باشد. که به طور متوسط سالانه ۶۲ میلیون مسافر را جابجا می کند . هلسینکی با جمعیت ۶۱۰۰۰۰ نفر گسترده ترین سیستم حمل و نقل عمومی را در فنلاند دارد.

سیدنی ، استرالیا – بلیط تک سفره : ۴۳ . ۳ دلار

لازم به ذکر است که سیدنی تنها گزینه غیر اروپایی در لیست گرانترین سیستم های حمل و نقل است.
سیستم حمل و نقل سیدنی سالانه ۵۳۲ میلیون مسافر را جابجا می کند که شامل قطارهای شهر و زیرزمینی و اتوبوس ها می شود. اتوبوس ها بیشترین طرفدار را در روزهای آخر هفته دارند.

ژنو ، سوئیس – بلیط تک سفره: ۶۷٫ ۳ دلار

سیستم حمل و نقل عمومی در ژنو سریعترین نرخ رشد در اروپای غربی را دارد که متشکل از اتوبوس ها ، ترم ها و ترولی باس ها است. اتوبوس ها می توانند ۱۵۰۰ مسافر را جابجا کرده و مسیر ترم ها نیز تا سال ۲۰۲۲ گسترده تر می شود.

لندن ، انگلستان –بلیط تک سفره : ۷۰٫ ۳ دلار

سیستم حمل و نقل عمومی لندن که متشکل از قطارهای زیرزمینی (ملقب به تیوب) و اتوبوس های ۲ طبقه معروف می باشد ، از بزرگترین و شلوغ ترین سیستم های حمل و نقل در جهان می باشد. شبکه اصلی مترو این شهر طی سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۲ ، ۳٫ ۱ میلیارد مسافر را جابجا کرده است.

استکهلم ، سوئد – بلیط تک سفره : ۵۲ . ۴ دلار

استکهلم با داشتن ۲۲ درصد جمعیت سوئد ، از شبکه حمل و نقل عمومی گسترده ای برخوردار است که شامل مترو ، ۲ قطار ریلی شهری ، یک قطار ریلی بین شهری ،‌ترم ، قایق های شهری و چندین خط اتوبوس می شود. مترو استکهلم هم اکنون مقام ششم در لیست برترین متروهای اروپا را دارد.

زوریخ ، سوئیس –بلیط تک سفره : ۶۶٫ ۴ دلار

زوریخ به عنوان بزرگترین شهر سوئیس یکی از پیشرفته ترین سیستم های حمل و نقل عمومی را دارد که شامل قطارهای S – Bahn ، ترم ها ، قطارهای ریلی ، قطارهای کابلی و همچنین قایق ها است.
حدود ۷۰ درصد روزانه از قطارهای ریلی در زوریخ برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند.

کپنهاگ ، دانمارک – بلیط تک سفره : ۸۸٫ ۴ دلار

سالانه ۷۵۰۰۰۰ نفر از سیستم حمل و نقل عمومی کپنهاگ استفاده می کنند. کپنهاگ برنده بهترین بندرگاه کروزهای مسافری از سال ۲۰۰۸ تاکنون نیز است.

اسلو ،‌نروژ – بلیط تک سفره : ۱۲٫ ۵ دلار

شهر اسلو در نروژ گرانترین سیستم حمل و نقل مسافر را دارد و سالانه ۸۴ میلیون مسافر را جابجا می کند. این شهر بزرگترین و گسترده ترین خطوط مترو به نسبت جمعیت شهر در جهان را دارد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.