گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی ۲۰۲۲

گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی 2015

بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۸ ماهه نخست سال جاری تعداد ۶۴ هزار و ۴۹۰ دستگاه خودرو به وزن ۹۸ هزار تن به کشور وارد شده است. در ادامه با گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی به ایران آشنا می شوید.

بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۸ ماهه نخست سال جاری تعداد ۶۴ هزار و ۴۹۰ دستگاه خودرو به وزن ۹۸ هزار تن به کشور وارد شده است که ارزش خودروهای وارداتی به یک میلیارد و ۲۹۴ میلیون و ۸۹۷ هزار دلار می‌رسد.
از سوی دیگر تعداد خودروهای وارداتی تنها در آبان ماه برابر ۶۶۸۰ دستگاه با ارزش ۱۴۷ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۱ دلار است که نسبت به آبان ماه سال گذشته که ۵۷۲۶ دستگاه خودرو وارد کشور شده بود، بیش از ۱۷ درصد از لحاظ تعداد و ۱۴٫۵۶ درصد از لحاظ ارزش افزایش یافته است.
به این ترتیب واردات در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد از لحاظ تعداد و ۷۱ درصد از لحاظ ارزش رشد داشته است. همچنیندر این مدت ۳۶ هزار و ۳۷۴ دستگاه خودرو به ارزش ۷۵۶ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۸۹ دلار وارد کشور شده بود.
به این ترتیب قیمت متوسط هر دستگاه خودروی وارداتی در مدت هشت ماهه سال جاری حدود ۵۲ میلیون و ۸۶ هزار تومان است.
اما این در شرایطی است که همچنان واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ممنوع است و خودروهای وارداتی در مقایسه با سال های گذشته از ارزش قیمتی کمتری برخوردار هستند.
همچنین واردات خودرو در حالی در مقایسه با سال گذشته ۷۷ درصد افزایش یافته است که تقاضای شرکت های معتبر خودروسازی دنیا برای حضور در بازار ایران افزایش یافته و هم اکنون نیز شرکت هایی مانند پژو و رنو در صدر شرکت های معتبر خودروسازی در حال مذاکره با خودروسازان ایران هستند.
اما نکته قابل توجه در خودروهای وارد شده در ماه آبان تعدد خودروهای مدل سال ۲۰۲۲ است که با نزدیک شدن به سال جدید میلادی افزایش یافته و به این ترتیب گران قیمت ترین خودروهای وارد شده در آبان ماه به کشور خودروهای مدل ۲۰۲۲ هستند.
بر همین اساس بنز e250 مدل سال ۲۰۲۲ به ارزش ۷۶ هزار دلار و همچنین بی ام و ایکس ۳ مدل سال ۲۰۲۲ به ارزش ۷۱ هزار دلار گرانقیمت ترین خودروهای وارداتی در ماه آبان هستند.
در جدول زیر گران قیمت ترین خودروهای وارداتی آبان ماه آمده است:

خودرو

ارزش واردات(گمرک)

بنز e250 مدل ۲۰۲۲

۷۶۰۰۰

بی ام و ایکس ۳ مدل ۲۰۲۲

۷۱۰۳۹

بی ام و ۵۲۸ مدل ۲۰۲۲

۷۰۴۹۱

لکسوس gs250

۴۵۲۲۵

بی ام و ۳۲۸

۴۰۴۲۴

لکسوس ۰cth20

۴۰۴۰۱

بی ام و z4

۳۸۰۶۹

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۲

۲۳۳۱۵

پژو ۳۰۱

۲۱۰۴۱

ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.