گرانی سرخود اتوبوس های بی آر تی امان مردم را برید

افزایش کرایه اتوبوس ها مخصوصا اتوبوس های بی آر تی آن هم در بی خبری مردم شوک غریبی به آنها وارد کرد. شوکی که بی سروصدا توسط شورای شهر تایید و به مرحله اجرا درآمد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: با وجود افزایش کرایه از سوی نهاد های مربوط اما باز هم تعدادی از رانندگان خصوصا رانندگان اتوبوس های بی آر تی بازهم  قانع نیستند و مجددا نسبت به افزایش کرایه آن هم به صورت سر خود اقدام کردند
خطوط اتوبوس های تندرو پایتخت را قبضه کرده و سر تا سر شهر را به یکدیگر متصل می کنند و همانند توسن خیابان ها و بزرگراه های شهر را می تازند تا شهروندان را زودتر به مقصد برسانند که الحق و الانصاف این کار را به درستی انجام دادند .
اما از ابتدای گرانی شوک آور و به یکباره کرایه ها وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو ، اتوبوس ها و خطوط بی آر تی هر کدام از خطوط بی آر تی هر کرایه ای را که خودشان مایل به آن هستند دریافت می کنند خط یک بی آر تی ۲۲۵ تومان، خط دو ۲۰۰ تومان، خط ده ۳۰۰ تومان.
البته متصدیان ایستگاه و رانندگان اتوبوس به این کرایه ها هم قانع نیستند و بنابر میل خود از ۲۵ تا ۵۰ تومان بیشتر از کرایه تعیین شده توسط شورای شهر و استانداری از مسافران می گیرند. البته این فقط به دریافت کرایه بیشتر خلاصه نمی شود بلکه هنگامی که مسافر با اعتراض خود راننده را از دریافت کرایه اضافی اگاه می کند راننده با گرفتن قیافه ای حق به جانب می گوید کرایه ها ۲۰ درصد گران شده اند.
یکی از مسافران خط بی آر تی راه اهن تجریش که مصر بودن راننده را از دریافت کرایه اضافی آگاه کند و نسبت به دریافت کرایه بیش از حد تعیین شده اعتراض کرد با توهین راننده مواجه شد. مسافر دیگری که کرایه ای ۳۰۰ تومانی بابت طی مسیر توسط اتوبوس های خط بی آر تی راه آهن تجریش که کرایه خط ۲۲۵ تومان است پرداخت کرده بود به خبرنگار گفت: پرداخت ۷۵ تومان بیشتر هزینه زیادی نیست اما‌ اینکه رانندگان به افزایش قانونی کرایه قانع نیستند باید برخورد کنیم تا رانندگان سو استفاده نکنند.
نداشتن پول خورد هم که در جای خود عالمی دارد تا رانندگان از پرداخت مابقی پول مسافر خودداری کنند.
افزایش کرایه اتوبوس ها توسط شورای شهر در سکوت تعیین شده و اعلام یکباره آن باعث ایجاد تنش در شبکه حمل و نقل درون شهری داشت چرا که اکثر مسافربران شخصی با سو استفاده از این موضوع کرایه های دلخواه خود را گرفتند اما گله مربوط به اتوبوس هاست که چرا با بی قانونی نسبت به افزایش مجدد کرایه ها اقدام کردند./ف


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. داود:

    باسلام متاسفانه سران ومسولین دگر کنترل مملکت از دستشان خارج شده

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.