گرانی سکه ربطی به قیمت بنزین ندارد

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:قیمت طلا در بازارجهانی با رشد ۶ دلاری مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین، درحالی که از فردا احتمالا تمامی بازارهای ایران به رشد قیمت بنزین واکنش نشان می دهند، قیمت طلا در بازارجهانی نیز افزایش پیدا کرد. به این ترتیب قیمت طلا در بازارداخلی نیز روند صعودی پیش می گیرد.

با این حال تحلیلگران بازار اعتقاد دارند که رشد قیمت بنزین در بازار طلا اثری نخواهد داشت. کشتی آرایی رئیس اتحادیه طلا و صراف نیز در این رابطه به خبرآنلاین گفت: اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها هیچ ارتباطی با بازار طلا ندارد.

به گفته او قیمت طلا به طور کامل وابسته به بازارهای جهانی است. از سوی دیگر یکی از نمایندگان مجلس پیش بینی کرده با رشد قیمت بنزین، بهای دلار نیز در بازار گران می گردد ولی برخلاف او سیف رئیس کل بانک مرکزی وعده داده که بزودی بانک مرکزی سیاست تثبیت نرخ ارز را پیش می گیرد تا مانع از رشد قیمت ها در بازار شود. در صورتی که اثرات اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها به بازارهایی مانند دلار نیز کشیده شود، احتمال جهش دوباره قیمت ها نیز پیش می آید.

با این حال آخرین گزارش بانک مرکزی نشان می دهد میزان تورم در اسفندماه سال قبل کاهش داشته است. به همین جهت شهروندان می توانند امیدوار باشند که دولت همچنان سیاست تعدیل تورم را پیش گیرد.

پیش از این و در زمان اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها روند قیمت گذاری ها به سمتی رفت که قیمت پایه بعضی کالاها تا ۷ برابر افزایش پیدا کرد ولی در اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها دولت سیاست کنترل تورم را پیش گرفته است.

در حال حاضر مسیرحرکت طلا در بازارهای جهانی صعودی است. براین اساس قیمت سکه نیز در بازار تهران افزایش می یابد.  


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.