گردانندگان سایت های فروش داروهای غیرمجاز اینترنتی در گیلان دستگیر شدند

سرهنگ ˈایرج محمدخانیˈ روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای عملیات پانگه آ ۵ که با مشارکت ۸۸ کشور جهان از جمله ایران و به درخواست پلیس اینترپل جهت شناسایی گردانندگان سایت های فروش داروهای غیرمجاز اینترنتی در فضای سایبر به مرحله اجرا در آمد، تیم رصد پلیس فتای استان گیلان نیز توانست ۶۴ سایت اینترنتی فعال در زمینه فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی را کشف و شناسایی کند.

وی اظهار داشت: دو سایت از ۶۴ سایت اینترنتی فعال در زمینه فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی مربوط به استان گیلان بود که با هماهنگی مقام قضایی، دو نفر از گردانندگان آن دستگیر و ۲۰۰ قلم انواع دارو غیرمجاز و تقلبی از آنان کشف و ضبط شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند، افزود: ۶۲ سایت دیگر مربوط به استان های دیگر بود که مشخصات‌شان جهت اقدامات قانونی به استان های مربوطه اعلام شد.

وی بیان داشت: این وب‌سایت‌ها با تبلیغات اغواکننده، کاربران را اغفال و در قبال دریافت وجه مورد نظر داروهای غیرمجاز و تقلبی را از طریق پست برای آنان ارسال می کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توزیع، عرضه و فروش اینترنتی داروهای غیرمجاز خارج از شبکه دارویی هر کشوری می تواند بهداشت و سلامت جامعه را دچار مخاطره کند، برخورد با باندها و شبکه های فعال در اینترنت از طریق سازمان اینترپل جهانی مورد پیگیری قرار گرفت و در همین راستا طرح پیش گفته در مهرماه سال جاری به اجرا گذاشته شد و پلیس فتای استان گیلان نیز با بهره جستن از توان فنی و تخصصی کارشناسان، توفیقات خوبی را در شناسایی و مقابله قاطع و قانونی با این قبیل سایت ها به‌دست آورده است.

سرهنگ محمدخانی با بیان اینکه استفاده از داروهای غیرمجاز و تقلبی اثرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد، به شهروندان توصیه کرد به هیچ وجه اقدام به خرید داروهایی که از طریق سایت‌های اینترنتی تبلیغ و عرضه می شوند، نکنند و حتماً برای تهیه دارو حتی از مبادی مجاز و قانونی، با پزشک خود مشورت کنند.ک/۳

۶۹۵

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.