گردهمایی هنرمندان تجسمی ایران در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه خوشنویسی،نقاشی،نقاشی-خط با گردهمایی هنرمدان تجسمی در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

جمشید حقیقت شناس،مدیر نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:نمایشگاه میهمانی هنر به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.
وی در ادامه گفت:‌در این نمایشگاه که در برگیرنده آثار نقاشی، نقاشی-خط، خوشنویسی است آثاری از هنرمندان برجسته این رشته‌ها به نمایش گذاشته شده است.
وی در ادامه گفت:در این نمایشگاه حدود ۴۲ اثر در رشته‌های یاد شده به نمایش گذاشته شده است.
وی در ادامه اظهار داشت:در حقیقت این نمایشگاه گردهمایی هنرمندان رشته‌های هنرهای تجسمی که در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.

*شیوه‌های جدید نقاشی-خط در میهمانی هنر

رضا رینه‌ای ،هنرمند برجسته خوشنویسی کشورمان نیز درباره ویژگی‌های نمایشگاه میهمانی هنر گفت:نمایشگاه میهمانی هنر در حقیقت نگاهی است به هنرهای مختلف درحوزه هنرهای تجسمی که از جمله آن نقاشی-خط است.
وی در ادامه گفت:‌ویژگی اصلی این آثار را می‌توان در نمایش گزیده‌ای از آثار هنرمندان پیشکوست این هنر ها دانست.
وی در ادامه تصریح کرد:هنر نقاشی – خط هنری است که هر هنرمندی از منظر و دیدگاه خود به آن می‌پردازد و نمی‌توان گفت که کدام هنرمند آن را به تثبیت رسانده است و البته این نمایشگاه گذاری بر این نگاه‌ها دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:این نمایشگاه فرصتی برای هنرمندان جوان هنرهای تجسمی است که بتوانند از نزدیک با شیوه آثار هنرمندان پیشکسوت آشنا شوند.
وی تصریح کرد:در حقیقت این نمایشگاه می‌تواند برای هنرمندان جوان در جهت ایجاد نگاه‌های هنری ویژه نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.
رینه‌‌ای گفت:‌در حال حاضر که برخی از نگارخانه و گالری در ایام ماه مبارک رمضان تعطیل هستند این نمایشگاه که به همت خانه هنرمندان ایران و با تلاش‌های مدیر نگارخانه‌های این خانه برگزار شده است؛فرصتی مناسب برای جمع مشتاقان هنرهای تجسمی به منظور بازدید از این نمایشگاه محسوب می‌شود.
گفتنی است؛نمایشگاه میهمانی هنر تا ۲۰ مرداد  در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.