گردوی کشور نیازمند نظارت و رسیدگی است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کارشناسان کشاورزی بر این باورند که تولید گردوی با کیفیت با توجه iبه شرایط محیطی کشور نیازمند توسعه در بخش تولید و استفاده از کشاورزی مکانیزه است.

داود یار محمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: گردو از جمله محصولاتی است که در وقت‌های خاص از سال امکان برداشت آن وجود دارد و iبه همین منظور نیازمند محافظت بیشتری است.
وی گفت: از آنجایی که نواحی مرکزی ایران مستعد کاشت گردوست iبه دلیل شرایط آب و هوایی این مناطق مستعد خشکسالی است و باید با وقت بندی مناسب در طول سال این مشکل را برای کشاورزان حل کرد.
یار محمدی iبه برخی از ویژگی‌های درخت گردو اشاره کرد و گفت: ارتفاع درخت گردو از ۱۰ متر ۴۰ متر است علی رغم نیاز iبه حضور کارشناسان برای شناخت آفات گردو پای درخت هنوز هم کشاورزان با دید تجربی آفات را را شناسایی می‌کنند.
این کارشناس کشاورزی iبه نوع برداشت گردو اشاره کرد و گفت: درخت گردو در برابر ضربه حساس است و برای همین هنگام برداشت محصول باید دقت لازم را داشت لازم ضروری است مسئولان جهاد کشاورزی هر استان برنامه ریزی دقیق برای افزایش کیفیت خاک گردو کنند.
وی در پایان گفت: با توجه iبه پتانسیل‌های پیش‌روی، برای پرورش گردوی ایران و حساسیت این محصول iبه نظر می‌رسد مسئولان ذی‌ربط با مکانیزه کردن کشاورزی iبه ویژه در هنگام برداشت گردو در این بخش از کشاورزان و گردو کاران حمایت‌های لازم را iبه عمل آوردند./ک


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.