گرد وغبار شدید، دید افقی در قصرشیرین را به کمتر از ۵۰ متر کاهش داد

کارشناس هواشناسی کرمانشاه دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: کاهش میزان دید افقی در قصرشیرین بخاطر ورود پدیده گرد وغبار است که از عصر امروز وارد هوای منطقه شد.

‘حمید قاسمی’ افزود: پیش بینی می شود این وضعیت تا اوایل وقت سه شنبه (فردا) در جو منطقه وجود داشته باشد ولی پس از آن بتدریج از غلظت آلودگی هوا کاسته شود.

هم اکنون میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین کمتراز ۵۰ متر است که در مقایسه با وضعیت طبیعی و استاندارد یک هوای سالم و پاک که ۱۰ هزار متر است، حدود ۹ هزار و ۹۵۰ متر فاصله دارد که این امر نشان دهنده آلودگی شدید هواست.

قاسمی اظهار داشت:اکنون میزان دید افقی در شهرستان گیلانغرب ۵۰۰ متر، سرپل ذهاب یکصد متر، بخش مرزی سومار ۳۰۰ متر و شهرستان ثلاث باباجانی ۵۰۰ متر گزارش شده است.

بر اساس مشاهدات عینی، میزان دید در شهرستان قصرشیرین ناشی از آلودگی شدید هوا و گرد و غبار اکنون به کمتر از ۲۰ متر رسیده و آلودگی بحدی زیاد است که نفس کشیدن در هوای باز و آزاد حتی با استفاده از ماسک هم برای شهروندان مشکل است.

در این شرایط مردم برای حفظ سلامت شان، به خانه های خود پناه برده اند تا شاید در محیط بسته، کمی از خطرات ناشی از این مهمان ناخوانده در امان باشند.

گرد و غبار موجود در هوای قصرشیرین نتیجه توفانهای شن در بیابانهای کشور عراق است که بعد از چند روز بوسیله باد از مرزهای غربی وارد کشور می شود که این مساله آلودگی هوای شهرهای مرزی کشور را در پی داشته است.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین به شهروندان بویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی هشدار داده است که با توجه به آلودگی هوا، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق، یکی از شهرهای مرزی کشورمان است که در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه می شود.

در این شرایط هنوز یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر وجود ندارد تا میزان دقیق آلاینده های هوا را نشان دهد.ک/۳

۹۱۰۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۹۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.