گروهک کومله در آستانه فروپاشی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

یکی از منابع نزدیک iبه فرمانده نظامی گروهک کومله از فروپاشی قریب الوقوع این گروهک iبه سبب انشعابات گسترده در آن خبر داد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، یکی از منابع نزدیک iبه «بهرام رضایی» فرمانده نظامی گروهک تروریستی کومله در مصاحبه با پایگاه اینترنتی کُرد زبان «روژهه لات تایمز» که در اقلیم نمودستان عراق فعالیت می‌کند، گفت: بعد از بروز اختلاف و درگیری‌های گسترده در داخل گروهک کومله شاخه عبدالله مهتدی، موسوم iبه کومله انقلابی زحمتکشان نمودستان ایران، این گروهک در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
این فرد که نخواست نامش فاش شود ادامه داد: کومله مهتدی خود یک انشعاب از گروهک کومله است که iبه تازگی با انشعابی تازه روبه‌رو شده و بعضی از سران و پیشمرگان آن با جدایی از این گروهک عازم شهر اربیل عراق شدند.
این اشخاص که تعدادشان ۴۲نفر بوده و در راس آنها iبهرام رضایی فرمانده نظامی کومله مهتدی قرار دارد، بطور رسمی و علنی انشعاب و جدایی خودشان را از عبدالله مهتدی و کومله تحت امر وی اعلام نموده‌اند و در حال حاضر از سوی سرکرده اتحادیه انقلابیون نمودستان بعنوان پناهنده پذیرفته شده‌اند.
لازم iبه یادآوری است که پیشتر عبدالله مهتدی و همچنین رسانه ها و اطلاعیه‌های انتشار یافته از سوی این شاخه از کومله، وجود هر نوع اختلاف و مشکلات داخلی در بین فرمانده کومله خصوصاً فرمانده نظامی این گروه و شخص عبدالله مهتدی را تکذیب نموده بودند!
گفتنی است کومله از بدو تاسیس تاکنون هفت انشعاب را داشته است که در نوع خود بی‌سابقه است و این نشان از آشفتگی و گسستگی شدید در این گروهک تروریستی است، انشعابات کومله از سال ۱۳۶۹ تاکنون iبه شرح ذیل می‌باشد:
۱٫ کمونیست کارگری iبه سرکردگی «منصور حکمت»
۲٫ کومله انقلابی زحمتکشان نمودستان iبه سرکردگی «عبدالله مهتدی» در سال ۱۳۷۹
۳٫ کومله زحمتکشان نمودستان در سال ۱۳۸۴ iبه سرکردگی «عمر ایلخانی زاده»
۴٫ کومله، حزب سوسیال دمکرات نمودستان، iبه سرکردگی «عبدالله کهنه پوشی»
۵٫ فراکسیون سوسیالیستی کومله iبه سرکردگی «ماموستا ساعد وطندوست» و «جعفر امین زاده» و «محمد امین حسامی»
۶٫ اکثریت کومله زحمتکشان نمودستان iبه سرکردگی «بهرام رضایی»
۷٫ مجدد اکثریت کومله زحمتکشان نمودستان از کومله مهتدی (هم اینک).


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.