گروه‌های عراقی توضیح المالکی را درباره قرارداد نظامی با روسیه خواستار شدند

۲۲ آبان ،

elnashra54-1.jpg

در پی بالا گرفتن اتهام‌ها مبنی بر وجود فساد در قرارداد نظامی عراق با روسیه، گروه‌های مختلف این کشور روشن شدن هرچه سریع‌تر مساله را از سوی اول وزیر و دولت عراق خواستار شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، گروه‌ها و احزاب سیاسی مختلف عراق از نوری المالکی، اول وزیر عراق خواستند تا هر چه سریعتر در خصوص شبهاتی که در قرارداد نظامی بغداد با مسکو وجود دارد و نیز درباره احتمال رشوه‌خواری در این قرارداد توضیحات لازم را به افکار عمومی بدهد.

فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی، اول وزیر اسبق عراق و از چهره‌های برجسته مخالف دولت المالکی، از اول وزیری عراق خواست تا هر چه سریعتر در خصوص قرارداد نظامی بغداد – مسکو شفاف سازی کند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر نیز اعلام کرد که یک تلاش مردمی برای شناسایی کسانی که در قرارداد نظامی عراق و روسیه اقدام به رشوه خواری و فساد مالی کرده‌اند، آغاز شده است.

وی با تاکید بر وجود فساد در روند امضای قرارداد نظامی روسیه و عراق گفت: هشت درصد از مبلغ کل این قرارداد تخلف و فساد مالی بوده و باید هر چه سریعتر کسانی که در این رشوه خواری و فساد دست داشتند، مشخص شوند.

کمیته شفاف سازی پارلمان عراق نیز از وزارت خارجه و وزارت دفاع این کشور خواست تا هرچه سریعتر اسامی کسانی را که در پرونده مذکور نقش داشته‌اند، فاش کند.

پیشتر علی الموسوی، مشاور المالکی اعلام کرده بود به سبب وجود شبهات فساد در توافقنامه نظامی عراق با روسیه، اول وزیر تصمیم گرفته تا این قرارداد را لغو کند و در مفاد آن بازنگری کامل انجام دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.