گروه‌های مسلح در حلب مخالفت خود را با تشکیل ائتلاف تازه مخالفان سوری اعلام کردند

۳۰ آبان ،

گروه‌های مسلح سوریه در حلب با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با تشکیل ائتلاف تازه مخالفان کردند و از تصمیم مسوولان خود برای تاسیس “دولت اسلامی” در سوریه خبر دادند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سبأ نت، جمعی از گروه‌های نظامی مخالف سوریه در استان حلب و توابع و روستاهای این استان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که با تشکیل ائتلاف تازه مخالفان که اخیرا در دوحه پایتخت قطر شکل گرفت، مخالفند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش تفسیری داد: این گروه‌ها که “جبهه النصره” وابسته به القاعده و گردان آزادگان شام و “گردان توحید” و “گردان اسلامی الشهباء” جزو آنها می باشند در بیانیه خود تاکید کردند که با ائتلاف تازهی که در قطر تشکیل شده، کاملا مخالفند.

این گروه‌ها همچنین عنوان داشتند که ائتلاف تازه توطئه‌ای است که به ائتلاف ملی موسو شده است.

در بیانیه صادر شده از سوی این گروه‌ها اعلام شده که این گروه‌ها بر تاسیس دولت اسلامی عادل توافق کرده و با هر گونه طرح خارجی از سوی ائتلاف‌ها یا شوراها که بر گروه‌های داخلی یا احزاب مختلف تحمیل شود، مخالفند.

این بیانیه در پی آن صادر شد که ائتلاف تازه مخالفان سوریه پس از تشکیل در دوحه از سوی شماری از کشورهای عربی و غربی از جمله فرانسه به عنوان تنها نماینده قانونی ملت سوریه به رسمیت شناخته شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.