گروه های مذهبی پاکستان قتل عام مسلمانان میانمار را محکوم کردند

به گزارش ایرنا , حزب جماعت اسلامی پاکستان با همراهی دیگر گروههای مذهبی در این کشور عصر امروز جمعه در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب با برپایی راهپیمایی قتل عام مسلمانان در میانمار را نسل کشی دولت این کشور دانستند.

در این تجمع ، گروه های مذهبی دیگری از جمله جمعیت اهل حدیث پاکستان نیز حضور داشته و کشتار مسلمانان میانمار را خلاف قوانین حقوق بشری در جهان و نوعی ضدیت با جامعه مسلمانان در جهان خواندند.

در این مراسم ‘ ابتسام الهی ظاهر’ رییس جمعیت اهل حدیث پاکستان گفت : مسلمانان جهان با مشاهده وضعیت اسفناک برادران خود در میانمار نباید ساکت بنشینند و بصورت متحد این جنایت را محکوم کرده و با آن به مقابله بپردازند.

وی افزود: نزدیک به ۲۰ هزار نفر از مسلمانان در میانمار از سوی افراطی های مذاهب دیگر قتل عام شده اند اما رسانه های خبری و بین المللی اخبار این جنایات را مسکوت نگاه داشته و منتشر نمی کنند.

این رهبر مذهبی در پاکستان تصریح کرد: مسلمانان در میانمار بطور فجیع و بی رحمانه از سوی بوداییان افراطی کشته می شوند اما جوامع حقوق بشری و بین المللی در جهان سکوت اختیار کرده اند.

در این مراسم راهپیمایان پرچم هایی با تصاویر قربانیان میانمار در دست داشتند و شعارهایی علیه این کشتار مسلمانان و سکوت جوامع بین الملی و حقوقی سر دادند.

در همین حال سید ‘منور حسن ‘ رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان در شهر لاهور در بین معترضین و هواداران این حزب گفت : سکوت سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی در قتل عام مسلمانان در میانمار بسیار تاسف بار است.

وی در ادامه ضمن در خواست از سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی برای برگزاری نشست اضطراری و ممانعت از قتل عام مسلمانان بی دفاع در میانمار افزود: وظیفه سازمان های بین المللی و حقوق بشری در جهان توقف این جنایات و نسل کشی علیه مسلمانان در این کشور است.

منور حسن از دولت میانمار خواست تا از محاصره مناطق مسلمان نشین در این کشور دست برداشته و به حقوق مسلمانان در این کشور احترام بگذارد.

این رهبر مذهبی در پاکستان گفت : مسلمانان و کشورهای اسلامی باید با اعتراض های شدید از این نسل کشی که یکی از جنایات هولناک علیه مسلمانان در تاریخ است، جلوگیری کنند.

معاون حزب جمعیت علمای پاکستان شاخه فضل با محکومیت و اعتراض شدید نسبت به قتل عام مسلمانان در میانمار ، این اقدام علیه مسلمانان را بخشی از توطئه ھا علیه امت اسلامی دانست.

مولانا ‘گل نصیب خان’ در گفت وگو با ایرنا، از جامعه جھانی خواست تا هرچه سریع تر اقدامات لازم را جهت اتمام خشونت ھا علیه مسلمانان مظلوم این کشور انجام دهند.

وی معتقد است: حوادث اخیر علیه مسلمانان میانمار به گونه ای دلخراش و ناعادلانه است که ھیچ فردی در دنیا نمی تواند خشم و انزجار خود را در این نسل کشی بروز ندهد.

مردم شهرهای دیگر پاکستان از جمله کراچی، کویته ، پیشاور و مولتان نیز امروز پس از برگزاری نماز جمعه ، با تحصن و برپایی تجمعات اعتراض آمیز این جنایت و قتل عام مسلمانان میانماری را بشدت محکوم کرده و خواستار جلوگیری از نسل کشی در این کشور شدند.

آساق ** ۱۰۹۵ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۱۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.