گزارشی جالب از سرنوشت ده فارغ‌التحصیل شریف

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

گزارشی جالب از سرنوشت ده فارغ‌التحصیل شریف

کافی است یک بار به دانشگاه شریف سر بزنید تا با یک ضرب‌المثل روتین میان این دانشجویان آشنا شوید: «قبولی در دانشگاه شریف مهر ورود به دانشگاه‌های معتبر دنیاست.»

به گزارش ممتاز، روزنامه هفت صبح در ادامه گزارش خود نوشت: همه ما داستان‌هایی بسیاری از دانشجویان رتبه‌های برتر کنکور شنیده‌ایم که پس از پایان تحصیل خود سریعا جذب یکی از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور شده‌اند و اصطلاحا به جمع فرار مغزها پیوسته‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی هم عکسی دست به دست میان کاربران می‌چرخد که رتبه‌های برتر کنکور سال ۸۱ در حال حاضر مشغول به چه کار می باشند. همه این موارد به سوژه هفت صبح تبدیل شد و تصمیم گرفتیم همین موضوع را برای رتبه های برتر کنکور سال ۸۶ دنبال کنیم.

دلیل مبنا قرار دادن سال ۸۶ هم آن بود که طبق حساب و کتاب‌های ما ورودی‌های آن سال در حال حاضر باید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل باشند و به همین سبب می‌توان وضعیت ادامه تحصیل آنها راه رهگیری کرد!

نام‌های ده رتبه اول رشته ریاضی کنکور سال ۸۶ را پیدا کردیم و در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دانشگاه‌های خارجی آنها را جست و جو کردیم. نتایج حیرت‌انگیز بود! آمریکا، کانادا، سوئیس و البته ایران مقاصد این دانشجویان است که هر کدام برای خودشان دنیایی دارند.

یکی در سوسیس فوق لیسانس خود را تمام کرده و عکس‌های خود در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون را منتشر می‌کند، یکی دیگر دانشجوی دکترا در شهر کالیفرنیا شده و چند نفر هم ادامه تحصیل در ایران را به خارج ترجیح داده‌اند. رهگیری هفت صبح را در ادامه می‌خوانید.

۱٫ نوید نادری علیزاده از قائم شهر: نفر اول کنکور ریاضی در سال ۸۶ که در آن زمان حتی ریاضی خود را ۱۰۰% زده بود در حال حاضر در مقطع دکترای مهندسی برق دانشگاه کُرنل در نیویورک آمریکا تحصیل می‌کند. او کارشناسی خود را در برق شریف با معدل ۱۸،۹۳ به پایان رسانده بود و پس از آن تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد.

۲٫ حسین فرزین از اهواز: از وضعیت رتبه دوم رشته ریاضی خبری در دسترس نیست.

۳٫ سلمان فرجی از شمیرانات: رتبه سوم دانشگاه برق شریف پس از اتمام دوره کارشناسی کشور سوئیس را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است. او به تازگی فوق لیسانس خود از دانشگاه تحقیقاتی EPFL با نمره ۶ از ۶ به پایان رسانده و در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته دکتراست و در همین دانشگاه نیز مشغول به کار شده است.

۴٫ سیامک زمانی دادانه از سنندج: او جزو آن دسته از دانشجویان برق شریف است که فعلا تحصیل در ایران را انتخاب کرده و در حال حاضر مشغول گذراندن کارشناسی ارشد در این دانشگاه است.

۵٫ احسان مشایخ از تهران: نفر پنجم رشته ریاضی در سال ۸۶ هم ماندن در ایران را به تحصیل در کشورهای خارجی ترجیح داده است. او بر خلاف نفرات رتبه‌های برتر کنکور ریاضی، رشته مکانیک شریف را انتخاب کرده و در حال حاضر در مقطع ارشد این دانشگاه در همان رشته مکانیک در حال تحصیل است.

۶٫ سید شهاب‌الدین میرجلیلی از یزد: دانشگاه استندفرد آمریکا جایی است که او در حال حاضر مشغول تحصیل در آن است. او هم رشته مکانیک را انتخاب کرده بود و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس به این دانشگاه رفت و در حال حاضر هم دانشجوی مقطع دکترا در رشته مکانیک همان دانشگاه است.

۷٫ محمد علی آذرخش از تهران: دانشجوی شریف دانشگاه تهران ترجیح داده فوق لیسانس را نیز در ایران بگیرد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شریف، تحصیل در دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران را انتخاب کرده و به تازگی از آن فارغ‌التحصیل شده است.

۸٫ میلاد تجویدی از تهران: رتبه ۸ کنکور سراسری سال ۸۶ کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده است. او در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه Calgary کاناداست.

۹٫ مریم اسلامی از شیراز: تنها دختر حاضر در میان ده نفر برتر کنکوری‌های سال ۸۶ هم کانادا را به عنوان محل ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است. او در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می‌کرد و فوق لیسانس را هم در همین رشته در کانادا ادامه می‌دهد.

۱۰٫ علی جوادی ابهری از شمیرانات: مهندسی برق دانشگاه پرینسون آمریکا جایی است که او در حال حاضر مشغول تحصیل در ان است. جوادی پس از پایان دوره کارشناسی خود به آمریکا رفته و پس پایان مقطع فوق لیسانس در حال حاضر مشغول تحصیل در سال دوم مهندسی برق مقطع دکترای پرینسون است.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.