گزارش اختتامیه چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت را در “کافه موسیقی” بخوانید

کافه موسیقی- چهارمین جشنواره موسیقی «مقاومت» شامگاه ـ۳۱ شهریورماه ـ در حالی به پایان رسید که کرمانشاهی‌ها بیشترین جوایز را به خود اختصاص دادند.

به گزارش «کافه موسیقی» به نقل از ایسنا، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت با حضور جمعی از مسؤلان و هنرمندان عرصه موسیقی در کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آفتابی ـ مدیر اداره کل ارشاد کرمانشاه ـ به روند برگزاری این دوره از جشنواره و هنرمندان شرکت کننده و نیز تاثیر جشنواره مقاومت میان گروههای موسیقی استان اشاره کرد.سپس، گروه موسیقی «سوز و ساز» به خوانندگی مهدی نظری به روی صحنه رفت و تصنیف «چشم بیمار»، «محرم راز»، «رنگ بیات ترک» و یک ساز و آواز را اجرا کردند. در ادامه این مراسم حمید شاه آبادی ـ معاون هنری ارشاد ـ گفت: امیدوارم چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت رضایت شما را تامین کرده باشد و قدم جدی را به سمت موسیقی مقاومت پیش برده باشیم. همچنین، از تمام کسانی که در این پدیده بزرگ هنری نقش داشته‌اند، قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه سخنانش گفت: مفهوم مقاومت، مفهوم بزرگی است و افتخارات بزرگی در دوران دفاع مقدس انجام شده که ما آن وقایع را اوج مقاومت می‌دانیم و بنابراین هنرهایی را که با مفهوم مقاومت عجین شده است را معرفی می‌کنیم. وی افزود: برای اینکه ادعا کنیم جشنواره پنجم بسیار پربارتر برگزار شود باید درنظر داشته باشیم که آسیب شناسی این گونه موسیقی یکی از مهمترین دغدغه‌ها است و نباید اجازه دهیم موسیقی مقاومت دچار کاستی و انحرافات شود.

شاه آبادی با اشاره به این نکته که جشنواره موسیقی مقاومت فرصت تحلیل این موسیقی را می دهد، توضیح داد: در دفاع مقدس اوج موسیقی مقاومت را تجربه کردیم، موسیقی در آن دوره بازتاب فراوانی داشت؛ اولین ویژگی آن حال و هوای دفاع و جنگ بود که هر روز در گوشه و کنار کشور شهیدی بر دوش حمل می شد. بنابراین هنرمندان ما متاثر از این حال و هوا آثاری را خلق کردند که با شنیدن آن گویی قطعه ای از آن زمان را برایمان جاودانه می دانند.

 

او ادامه داد: تجربه آن لحظه خاطره‌ها را برای ما زنده می‌کند و باعث حیات مجدد آن لحظه‌های ناب می‌شود. بنابراین حال و هوای دفاع مقدس یک ضلع از این ویژگی‌ها را تشکیل می‌دهد.

کافه موسیقی::صفحه اصلی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.