گزارش خواندنی کافه سینما و کافه بازی از کتاب‌های کامیک‌ چند میلیون دلاری:‌ آیا می‌دانید اولین شماره سوپرمن حالا چه قدر قیمت دارد؟+فهرست کامل و عکس همه روی جلدها/۱۱ تصویر/یک گنج

کافه‌سینما، کافه‌بازی-کسری ولایی: ابرقهرمان‌ها سال‌ها است که حضور چشم‌گیری در دنیای سرگرمی داشته‌اند. وجود تصویر هر کدام از این قهرمان‌های محبوب بر سر در سینماها، فروش چند صد میلیونی فیلم‌ها را تضمین می‌کند و بازی‌های رایانه‌ای ابرقهرمانی، هرچه‌قدر هم که ضعیف باشند بازهم با فروش خود کمپانی‌ها را نجات می‌دهند. نمایشگاه سالیانه کامیک‌کان در سن‌دیگو یکی از مهم‌ترین برنامه‌‌های دنیای سرگرمی است که سالانه تعداد بیشماری از طرفداران این شخصیت‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها را دور هم جمع می‌کند. در دنیای امروز به هر کجای دنیا که سرک بکشید، کودکان و نوجوانان با هر ملیتی حتی اگر زبان انگلیسی هم ندانند، مرد عنکبوتی و بتمن را می‌شناسند.

چندین دهه ‌است که شرکت‌های بزرگی هم‌چون مارول و دی‌سی به انتشار کتاب‌های مصور مرد عنکبوتی، مردان اکس، بتمن و سوپرمن مشغول‌اند و علاوه بر سود هنگفتی که به‌دست‌ آورده‌اند، تاثیرات عمیقی را بر نسل‌های مختلفی از خوانندگان خود به‌جا گذاشته‌اند. رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی آمریکای معاصر را می‌توان از طریق همین کتاب‌ها و قهرمان‌ها بررسی کرد.

با وجود نقش پررنگ ابر قهرمان‌ها در اقتصاد صنعت سرگرمی، آیا تا به‌حال فکر کرده‌اید که خود این کتاب‌های مصور تا چه حد می‌توانند ارزشمند باشند؟

آرشیو کردن سری‌های مختلف کتاب‌های کامیک و پیدا کردن نسخه‌های قدیمی و کمیاب برای کلکسیون‌های شخصی، یکی از عادت‌های رایج میان خوره‌های کامیک است. اما در حراج‌هایی که برای کامیک‌های قدیمی و کمیاب برپا می‌شود، گاهی آنچنان مبالغ سنگینی رد و بدل می‌شود که توجه تمام رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند. آیا باور می‌کنید که یک کتاب مصور هفتاد و پنج ساله، ارزشی بیشتر از یک خودرو بوگاتی آخرین مدل داشته باشد؟!

فهرستی که در ادامه در کافه سینما می‌خوانید، مشخصات ده تا از گران‌ترین کتاب‌های کامیکی است که تاکنون به فروش رسیده‌است. کامیک‌هایی که هرکدام در حال حاضر حکم یک گنج بالقوه را دارند! فهرست کامل را بخوانید و روی جلد هر کدام از این کامیک بوک‌های ابرقهرمانی را ببینید:

فهرست گران‌ترین کتاب‌های کامیکی که تاکنون به فروش رسیده‌است:

۱۰٫ پانزدهمین شماره از سری کامیک Amazing Fantasy

تاریخ انتشار: آگوست ۱۹۶۱

اولین حضور شخصیت مرد عنکبوتی

ارزش: ۲۸۰,۰۰۰ دلار

جالب است بدانید که انتشار مجموعه کامیک Amazing Fantasy در آن زمان قرار بود متوقف شود. اما موفقیت خیره‌کننده شخصیت مرد عنکبوتی در همان شماره اول، سرنوشت این مجموعه را تغییر داد.

۹٫ شماره اول از سری Flash Comics

تاریخ انتشار: ژانویه ۱۹۴۰

اولین حضور شخصیت فلش

ارزش: ۲۸۹,۰۰۰ دلار

۸٫ شماره ۵۲ از سری More Fun Comics

تاریخ انتشار: فوریه ۱۹۴۰

اولین حضور شخصیت اسپکتر

ارزش: ۳۱۶,۰۰۰ دلار

۷٫ اولین شماره از سری جداگانه کتاب‌های بتمن

تاریخ انتشار: بهار ۱۹۴۰

ارزش: ۳۵۹,۰۰۰ دلار

شخصیت بتمن که مدتی قبل در سری کتاب‌های Detective Comics از شرکت DC معرفی شده‌بود، پس از کسب محبوبیت فوق‌العاده صاحب سری کامیک اختصاصی شد. این شماره به‌عنوان اولین حضور شخصیت رابین نیز در نظر گرفته‌می‌شود.

۶٫ شماره اول از سری Marvel Comics

تاریخ انتشار: اکتبر ۱۹۳۹

اولین حضور شخصیت هیومن‌ تورچ (عضو گروه چهار شگفت‌انگیز)

ارزش: ۳۶۷,۰۰۰ دلار ( ۴۳۷,۰۰۰ دلار به گفته منابع غیر رسمی)

۵٫ اولین شماره از سری کتاب‌های Detective Comics

تاریخ انتشار: مارس ۱۹۳۷

ارزش: ۴۰۵,۰۰۰دلار(۶۸۰,۰۰۰ دلار به گفته منابع غیر رسمی)

این سری از کتاب‌های کامیک در ابتدا به ماجراهای کارآگاهی اختصاص داشت. اما با ورود شخصیت‌هایی هم‌چون بتمن و سوپرمن به داستان‌های آن، مسیرش عوض شد.

۴٫ شماره ۱۶ از سری All Amercian Comics

تاریخ انتشار: جولای ۱۹۳۹

اولین حضور شخصیت گرین لانترن

ارزش: ۴۳۰,۰۰۰ دلار( ۷۲۰,۰۰۰ دلار به گفته منابع غیررسمی)

۳٫ اولین شماره از سری کتاب‌های جداگانه سوپرمن

تاریخ انتشار: ۱۹۳۹

ارزش: ۶۷۱,۰۰۰ دلار( به گفته منابع غیررسمی ۱,۶۷۱,۰۰۰ دلار)

۲٫ شماره ۲۷ از سری Detective Comics

تاریخ انتشار: می ۱۹۳۹

اولین حضور شخصیت بتمن

ارزش: ۱,۳۸۰,۰۰۰ دلار ( به گفته منابع غیررسمی ۴,۲۳۰,۰۰۰ دلار)

اولین سری از کتاب‌های مصور با حضور شخصیت بتمن در تعداد محدود و تنها با قیمت ۱۰ سنت عرضه شده‌است!

۱٫ اولین شماره از سری Action Comics

تاریخ انتشار: ژوئن ۱۹۳۸

اولین حضور شخصیت سوپرمن

ارزش: ۲,۰۱۶,۰۰۰ دلار( به گفته منابع غیر رسمی ۴,۳۰۰,۰۰۰ دلار)

Action Comics اولین سری کتاب کامیکی است که یک شخصیت ابرقهرمان را به مردم معرفی می‌کند و در سال ۱۹۳۸ در تیراژ دویست هزار نسخه منتشر شده و طبق تخمین، امروز تنها بین ۵۰ تا ۱۰۰ نسخه‌ی اصلی از چاپ اول آن در دنیا موجود می‌باشد. در سال ۲۰۱۰ نسخه‌ای از اولین کتاب سوپرمن با قیمتی بیش از یک میلیون دلار به فروش رسید. چند ماه قبل نسخه‌ی دیگری از این کتاب با قیمتی بیش از دو میلیون دلار در یک حراج به فروش گذاشته شد و جالب اینجاست که این نسخه ۲ میلیون دلاری، همان کتابی است که ده سال قبل از خانه‌ی نیکلاس کیج بازیگر معروف و کلکسیونر کتاب‌های مصور به سرقت رفته‌است! خیلی از خوره‌های کامیک اعتقاد دارند که نسخه‌هایی از این کامیک با قیمتی بیش از ۴ میلیون دلار توسط کلکسیونرهای معروف خریداری شده‌است.

این آمار و ارقام موقعی حیرت‌انگیزتر می‌شود که بدانید گران‌ترین کتاب تاریخ دست‌نوشته‌‌های علمی لئوناردو داوینچی است که در سال ۱۹۹۴ توسط بیل گیتس با قیمت ۳۰ میلیون دلار خریداری شده و هر ساله در نقاط مختلفی از دنیا به نمایش گذاشته می‌شود.

عجیب‌‌تر این‌که در صورت تایید نسخه‌های ۴ میلیون دلاری بتمن و سوپرمن، این ابرقهرمان‌های شرکت دی‌سی حتی از نسخه دست‌نویس سمفونی شماره ۹ موتزارت هم گران‌تر خواهند بود! چون این نسخه دست‌نویس در سال ۱۹۹۰ با قیمت ۴٫۱ میلیون دلار خریداری شده‌است.

کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.