گزارش رویترز دربارهٔ چگونگی رابطه حماس با ایران

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رویترز گزارش کرد که گروه اسلامی فلسطینی حماس به دنبال ترمیم روابطش با ایران و حزب‌الله لبنان است.

این خبرگزاری انگلیسی در گزارش خود با اشاره به تغییر رویکرد حماس در پی پیروزی مرسی در انتخابات مصر و تحولات اخیر مصر نوشت که در پی برکناری مرسی، منابع سیاسی می‌گویند که حماس تماس‌های غیرمستقیمی با ایران و حزب‌الله داشته و مشتاق احیای اتحاد خود با آن‌هاست.

به گزارش ایسنا، رویترز مدعی شد که سبب تلاش حماس برای احیای روابطش، ناآرامی‌های مصر و کمبود بودجه این گروه است.

این گزارش به نقل از یک مقام فلسطینی مطلع که خواست نامش فاش نشود مدعی شد: نشست‌هایی برای رفع ابهامات انجام گرفته است. بایکوت (حماس) مطرح نیست اما در عین حال اوضاع هنوز به شکل عادی بازنگشته است.

رویترز مدعی شد که موسی ابومرزوق، معاون پیشین دفتر سیاسی حماس ماه قبل دیدارهایی با مقامات ایران و حزب‌الله داشته و نشست هایی دیگر نیز متعاقب آن انجام شده است.

هانی حبیب، یک تحلیلگر سیاسی مستقر در غزه گفت: امروز به دلایل بسیار به نفع حماس است که در رابطه دوستانه خود با ایران و حزب الله بازنگری کند.

رویترز در عین حال به نقل از محمود الزهار، از رهبران قدیمی حماس افزود که هرگز در روابط حماس با ایران و حزب الله تعلیقی صورت نگرفته بود و ممکن است تماس‌ها کمتر شده باشد، اما سبب آن فقط انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران بود.

وی گفت: ما هنوز از ماهیت سیاست تازه ایران چیزی نمی‌دانیم اما اطلاعاتی که دریافت کرده‌ایم و به طور مستقیم دریافت نشده‌اند نشان می‌دهند که دولت تازه ایران از همان سیاست قبلی حمایت خواهد کرد.

رویترز مدعی شد که حماس امیدوار به دریافت کمک مالی از دولت تازه ایران است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.