گزارش سه ماهه اول ۲۰۱۲ و زیان ۳۱۲ میلیون دلاری سونی


اولین گزارش مالی سه ماهه سونی در سال ۲۰۱۲ نشان دهنده زیان ۳۱۲ میلیون دلاری این شرکت و چیزی فراتر از گمانه زنی های خوش بینانه او است. این شرکت طی سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه) بیش از ۱۹٫۲ میلیارد دلار فروش داشته که بخش مهمی از آن را مدیون برگشت سونی موبایل به آغوش خانواده بوده است.

در این مدت سونی ۱۴۳ میلیون دلار صرف باز سازماندهی بخش موبایل و دستگاه های ارتباطی خود کرده است. بخش کنسول های بازی سونی هم که پلی استیشن را تولید می کند، در این مدت با کاهش درآمد ۴۵ میلیون دلاری در فروش PSP و PS3 روبرو گشته است. البته گفته می شود فروش PS Vita بخشی از زیان های این قسمت از مجموعه عظیم سونی را جبران کرده است. گروه ابزارهای تصویری سونی اما خوش شانس تر از بقیه بوده و با فروش دوربین های کامپکت و DSLR حرفه ای، در این دوره سه ماهه به سود ۱۶۰ میلیون دلاری دست یافته است.

در بخش صنعت سرگرمی های خانگی، فروش تلویزیون های LCD این شرکت باز هم کاهش داشته و تخمین زده می شود که با زیان ۱۲۶ میلیون دلاری همراه بوده است. بخش فیلم و برنامه های تلویزیونی هم ۶۲ میلیون دلار ضرر داده است. البته نباید از خاطر برد که در این بازه زمانی سونی یک خرید ۲٫۲ میلیارد دلاری هم داشته و شرکت پخش موسیقی EMI را از آن خود کرده است.

و سرانجام در بخش آلبوم های موسیقی، دو آلبوم جدید آشر و One Direction سود ۹۲ میلیون دلاری را برای سونی به ارمغان آورده اند. با این اوصاف، مثل اینکه برنامه استراتژی ONE مدیر عامل این شرکت به قوت خود باقی است و سونی امید دارد تا پایان مارس ۲۰۲۴ (پایان سال مالی خود) به سود ۱٫۶ میلیارد دلاری دست یابد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.