گزارش لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و ۱+۵

۰۹م اسفند ،

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان لحظاتی پیش در آلماتی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
دور دوم مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قرار است ساعت ۱۱ به وقت قزاقستان (۸:۳۰ به وقت تهران) در هتل ریکسوس آلماتی برگزار شود.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش از آغاز این دور از مذاکرات در ساعت ۹:۳۰ به وقت قزاقستان (۷ صبح به وقت تهران) ملاقات و گفت‌وگو کردند.

دور اول مذاکرات آلماتی دیروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۳:۳۰ به وقت قزاقستان آغاز و نمایندگان ایران و ۱+۵ به مدت سه ساعت به رایزنی و تبادل نظر پرداختند و توافق کردند که ادامه مذاکرات روز چهارشنبه از سر گرفته شود.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران با یک پیشنهاد جامع در نشست آلماتی حضور دارد.

یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی گفت: «پیشنهاد ما طیفی از گزینه‌ها را شامل می‌شود. بسته به اینکه چه پیشنهادی از جانب طرف مقابل دریافت کنیم، نسخه‌های متفاوتی از پیشنهاد تازه قابل عرضه است اما در هر حال، ایران پیشنهاد تازهی خواهد داشت».

این منبع اضافه کرد: «هدف ما در این پیشنهاد این است که ببینیم واقعا غربی‌ها نگران ماهیت برنامه هسته‌ای ایران می باشند یا اینکه این موضوع را ابزار باج خواهی قرار داده‌اند».

تاکنون سه دور مذاکره بین ایران و گروه ۱+۵ در ژنو و دو دور در استانبول، یک دور در بغداد و یک دور در مسکو برگزار شده است.

تیر ماه ۱۳۸۷، مهر ماه  ۱۳۸۸، آذر ماه ۱۳۸۹ به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول در بهمن ۱۳۸۹ و همچنین ۲۶ فروردین ماه میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. این مذاکرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه سال جاری نیز در مسکو برگزار شد.

این خبر تکمیل می گردد


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.