گزارش مجلس از ۱۰۰۰ تذکر نمایندگان به دولت احمدی نژاد در سه ماه آخر فعالیتش

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
جانشین معاون نظارت مجلس شورای اسلامی از انتشار یافتن پنجمین گزارش نظارتی مجلس از عملکرد ۳ ماهه پایانی دولت احمدی نژاد خبر داد و گفت: این گزارش شامل عملکرد کمیسیون اصل نود و موارد ارجاعی هیئت رئیسه و مجلس برای پیگیری های نظارتی است.

به گزارش مهر،‌رضا طلایی نیک از انتشار یافتن پنجمین گزارش اطلاع رسانی نظارتی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: این گزارش در اختیار نمایندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معاونت نظارت در ۹ ماهه قبل ۴ گزارش از عملکرد نظارتی مجلس در مقاطع زمانی ۳ ماهه به نمایندگان ارائه داده است و همچنین نخستین گزارش مشروح کارنامه یک ساله نظارتی مجلس در خرداد ماه امسال از سوی معاونت نظارت ارائه شده است که خلاصه آن توسط آقای مظفر معاون نظارتی مجلس در صحن علنی قرائت شد.

جانشین معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: پنجمین گزارش اطلاع رسانی از عملکرد نظارتی مجلس دوره سه ماهه خرداد،تیر و مرداد سال جاری را شامل می‎شود.

وی در خصوص محتویات این گزارش تصریح کرد: این گزارش شامل اقدامات نظارتی مجلس در ابلاغ و انتشار یافتن قوانین و پیگیری اجرای آن ها و پایش اقدامات دولت در تصویب و ابلاغ آیین نامه ها و نیز تذکرات و سوالات نمایندگان از وزرا و تحقیق و تفحص ها و طرح های تازه تحقیق و تفحص، گزارش نمایندگان ناظر در مجامع و شوراهای تصمیم گیری کشور و استان ها و نیز عملکرد کمیسیون اصل نود، موارد ارجاعی هیئت رئیسه و مجلس برای پیگیری های نظارتی و گزارش هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی است.

طلایی نیک اظهار داشت: گزارش پنجم عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی به دوره ۳ ماهه منتهی به پایان دولت دهم و آغاز دولت یازدهم مربوط می گردد که یکی از ضروریترین عملکرد های نظارتی مجلس در این مقطع رسیدگی به رای اعتماد وزیران پیشنهادی دولت یازدهم بود.

وی تاکید کرد: در ۳ ماهه پایانی دولت دهم بیش از یک هزار تذکر از سوی نمایندگان به اعضای هیئت وزیران داده شده است و همچنین ۵ طرح تازه تقاضای تحقیق و تفحص در این دوره زمانی از سوی نمایندگان به مجلس ارائه شده است.

طلایی در پایان گفت: مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک جزئیات این گزارش را در اختیار رسانه قرار می‌دهد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.