گزارش مرگ بن‌لادن آماده شده است

۱۱م دیماه ،

epa-31.jpg

گزارش بررسی حمله آمریکا که سبب کشته شدن “اسامه بن لادن” در محل سکونتش در “ابیت آباد” پاکستان شد، تکمیل شده و احتمالا امروز (دوشنبه) در اختیار اول وزیر پاکستان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، تهیه این گزارش که بیش از یکسال و نیم زمان برده، احتمالا مناظره‌ای تازه را درخصوص مرگ اسامه بن لادن در حمله تفنگداران ویژه آمریکایی در دوم مه سال ۲۰۱۱ میلادی، به وجود می‌آورد.

براساس گزارش یک شبکه خصوصی تلویزیونی پاکستان، “جواد اقبال”، رئیس کمیسیون قضایی ابیت آباد گفت، این گزارش تکمیل شده و احتمالا امروز به “راجه پرویز اشرف”، اول وزیر پاکستان ارائه می‌شود.

به گزارش روزنامه داون، این در حالی است که “شفقت جلیل”، معاون مطبوعاتی اول وزیر پاکستان گفت: هیچ نشستی برای امروز میان اول وزیر و رئیس کمیسیون ابیت آباد برنامه ریزی نشده است.

براساس گزارش منابع، این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای حاوی اظهارات ۳۰۰ تن است و به ۷۰۰۰ نامه و مدارک دیگر مربوط به اسامه بن لادن ارتباط دارد.

رئیس کمیسیون قضایی ابیت آباد گفت، در این گزارش از ۱۵۰۰ شاهد از جمله اعضای نجات یافته خانواده اسامه بن لادن و دو برادر پاکستانی که از وی محافظت می‌کردند، تحقیق و بررسی شده است.

وی همچنین افزود، در این گزارش از وزرای وزارتخانه‌ها، مقامات مدنی در اسلام آباد، مقامات محلی، اشخاص سرشناس، همسایگان، کارکنان رسانه‌ها، نیروهای نظامی و کارکنان آژانس اطلاعات ابیت آباد نیز تحقیق به عمل آمده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.