گزارش پنتاگون از حملات سایبری گسترده چین به آمریکا

۱۸اردیبهشت،

پنتاگون در تازه ترین گزارش خود، ارتش جمهوری خلق چین و دیگر سازمان های نظامی این دولت را متهم به حمله های سایبری در دنیا به ویژه آمریکا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، نیویورک تایمز نوشت: طی دو روز قبل، دولت پنتاگون گزارش سالانه ای به کنگره آمریکا درخصوص قابلیت های ارتش چین در اعمال حمله های سایبری علیه سیستم های رایانه ای این کشور ارائه داد. این گزارش چین را محکوم به فرستادن ویروس های مخرب رایانه ای کرد و اعلام داشت که ۹۰ درصد از حمله های سایبری انجام شده از طرف چین بوده است.
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در تازه ترین گزارش ۸۳ صفحه ای خود که در بالا ذکر شد، از تلاش گسترده هکرهای چینی برای سرقت اطلاعات و طرح های نظامی و همچنین سرقت تکنولوژی های صنعتی آمریکایی خبر داده است.
دولت ایالات متحده آمریکا، ارتش چین را متهم به حملات سایبری به کامپیوترهای دولتی و نظامی آمریکا کرد. این اولین باریست که مقامات آمریکایی مستقیماً از جاسوسی سایبری چین علیه کشورشان سخن می گویند و در مورد استفاده از سلاح های سایبری علیه آمریکا صراحتاً از ارتش چین نام می برند.
معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: “در سال ۲۰۱۲ میلادی، بسیاری از سیستم های کامپیوتری در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده آمریکا، هدف حملات جاسوسی قرار گرفتند و به نظر می رسد بیشتر آنها مستقیماً به ارتش جمهوری خلق چین و دیگر سازمان های نظامی این دولت مربوط اند.”
دولت چین این اتهامات را رد کرده و آنها را “بی اساس” می داند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.