گزارش یک سقوط نافرجام در کیش/ موتور هواپیما در آسمان از کار افتاد

 هواپیمای مسافربری شرکت زاگرس که از جزیره کیش به سوی تهران به پرواز درآمده بود. بر فراز خلیج‌فارس در آسمان دچار نقص فنی شد و دقایق دلهره‌آور و پراضطرابی برای سرنشینان هواپیما فراهم آمد.

مسافران این پرواز که قرار بود ساعت ۱۴ روز جمعه از جزیره کیش به سمت تهران پرواز کنند با تأخیری ۶ ساعته سوار هواپیما شدند و بالاخره این هواپیما با برخاستن از فرودگاه کیش پرواز ۴۰۵۰ را آغاز کرد. اما هنوز دقایقی از این پرواز نگذشته بود که تکان‌‌های شدید سایه وحشت را بر مسافران گسترد و آنچه نگرانی مسافران را بیشتر کرد ترس یکی از خانم‌‌های مهماندار بود که ظاهراً پس از اطلاع از مشکل فنی بشدت هراسان شده و شروع به گریه کرده بود.

حمید رهبر، یکی از مسافران این پرواز، پیرامون لحظات دلهره‌آور این پرواز می‌گوید: «هنگامی که سوار این هواپیما شدیم من احساس کردم یکی از خدمه هواپیما به دیگری می‌گفت: «خدا این پرواز را به خیر بگذراند.» وقتی هواپیما از زمین به آسمان برخاست. احساس نگرانی خدمه بیشتر شد و هنوز چند دقیقه‌ای از پرواز نگذشته بود که یکی از مهمانداران سراسیمه آمد و گفت که کمربند‌ها را باز نکنیم.

این مسافر افزود: هیچ‌کس به ما نمی‌گفت چه شده و ترس و نگرانی سراسر هواپیما را فرا گرفته بود و همه سرنشینان از وقوع سانحه‌ای هوایی بیمناک و سراسیمه بودند. هواپیما تکان‌‌های شدیدی می‌خورد و پی در پی ارتفاع کم می‌کرد تا این که بالاخره اعلام شد که مجبوریم به فرودگاه کیش برگردیم.

این مسافر پرواز ۴۰۵۰ هواپیمایی زاگرس، می‌گوید: «یکی از موتور‌های هواپیما از کار افتاده بود که به همین دلیل هم هواپیما در آسمان دچار مشکل شد و بالاخره و با فرودمان در فرودگاه کیش حادثه به خیر گذشت.

حمید رهبر می‌گوید: سرمهماندار هواپیما پس از فرود در فرودگاه کیش این موضوع را به ما گفت و حتی تأکید کرد چون خلبان دیمیتری، خلبان بسیار ماهری بود موفق شده هواپیما را بر زمین بنشاند.

او همچنین از کیفیت خدمت‌رسانی خدمه هواپیمایی زاگرس در فرودگاه کیش بشدت انتقاد کرد و افزود: متأسفانه پس از این که هواپیما به فرودگاه کیش برگشت از کارمندان این هواپیمایی در فرودگاه خبری نبود و سرمهماندار بود که ضمن آرام کردن مسافران آنها را در پرواز‌های دیگر به تهران فرستاد.

این در حالیست که مدیر روابط عمومی هواپیمایی زاگرس این ادعا‌ها را رد می‌کند. او ضمن تأیید نقص فنی هواپیما و بازگشت به فرودگاه کیش گفت: بحث از کار افتادن موتور هواپیما مطرح نبود بلکه یک نقص فنی جزئی وجود داشت که کاپیتان پرواز صلاح دید به کیش برگردد. البته او حتی می‌توانست با این نقص تا تهران هم پرواز کند ولی به صلاحدید خودش راه بازگشت به کیش را در پیش گرفت.

عابد عبدل‌وند، مدیر روابط عمومی هواپیمایی زاگرس، همچنین حضور نداشتن پرسنل این هواپیمایی را در فرودگاه کیش برای خدمت‌رسانی نادرست دانست و افزود: تمام پرسنل در فرودگاه کیش حضور داشتند و اتفاقاً برای پرواز ۴۰۷۰ همین هواپیمایی خدمت‌رسانی می‌کردند به همین دلیل هم ادعای حضور نداشتن پرسنل در فرودگاه کیش پس از بازگشت هواپیما نادرست است.
۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.