گزینه های ایران برای پاسخ به حمله اسرائیل

حمله به راکتور اتمی دیمونا در اسرائیل و پایگاههای آمریکا در منطقه از جمله گزینه های ایران محسوب می شوند.

به گزارش ممتازنیوز ، موسسه سیاست خاورنزدیک واشنگتن گزارشی را درباره احتمال پاسخ ایران به حمله اسرائیل منتشر کرد.

در این گزارش آمده است:حمله پیشگیرانه اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران یک ریسک بزرگ بوده و خطر افزایش درگیری در شرق مدیترانه یا خلیج فارس را دارد.

در این گزارش دو کارشناس نظامی موسسه سیاست خاورنزدیک واشنگتن احتمال پاسخ های مختلف ایران را بر اساس رفتار گذشته و فرهنگ استراتژیک ایران ارزیابی می کنند.

در این گزارش آمده است: تهران برای سالهای متمادی احتمال چنین حمله پیشگیرانه ای از سوی اسرائیل را داده و آماده چنین روزی است و مقامات ایرانی اغلب با زبان آتشین، واکنش های مختلف ایران را تشریح نموده اند: حملات موشکی علیه اسرائیل شامل حمله به راکتور هسته ای در دیمونا؛ حمله به کشورهای همسایه در صورت حمایت از حمله اسرائیل (شامل کشورهای عربی و ترکیه)؛ حمله علیه پایگاه های آمریکا در منطقه یا پرسنل آمریکا در در عراق و افغانستان؛ ربودن شهروندان آمریکا در منطقه؛ بستن تنگه هرمز؛ و حمله به منافع آمریکا در سرتاسر جهان اقدامات احتمالی ایران محسوب می شوند.

نویسندگان در این گزارش تاکید کرده اند که اقدامات تسکین دهنده واشنگتن پس از حمله نبایستی یادآور همدستی آمریکا با اسرائیل برای چنین حمله ای باشد.

نویسندگان این گزارش مایکل آیزنشتات و  مایکل نایتز هستند. آیزنشتات عضو ارشد و مدیر برنامه مطالعات امنیتی و نظامی در موسسه واشنگتن است. وی تحلیلگر سابق دولت آمریکا در امور نظامی بود که برای بیست و شش سال به عنوان افسر احتیاط نیروی زمینی ارتش آمریکا مشغول به خدمت بود. وی همچنین در سرفرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، دفتر هماهنگ کننده امنیت آمریکا برای اسرائیل و تشکیلات خودگردان و دیگر جاها خدمت نموده است.مایکل نایتز نیز عضو دیگری از موسسه است که در دفتر بوستن مشغول به کار است. وی متخصص امور امنیتی و نظامی عراق، ایران، یمن و کشورهای عربی خلیج فارس است.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.