گشایش بزرگترین باغ گیاهان دارویی کشور در تهران


گشایش بزرگترین باغ گیاهان دارویی کشور در تهران

۱۹:۵۱ (جمعه ۱۵ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

یکی از بزرگترین باغهای گیاه شناسی دارویی ((باغ فیروزه ))با حضور بزرگان عرصه گیاهان دارویی، اساتید دانشگاه، علاقه‌مندان به طب سنتی ایران و گیاهان دارویی و اصحاب رسانه، به‌طور رسمی آغاز به کار نمود.

این مراسم با سخنرانی مهندس فرخوی بنیانگذار اصلی این طرح در کشور در تالار آمفی‌تئاتر بوستان شفق تهران،آغاز شد.

وی عنوان کرد که عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد. و یادآور شد که در ایران ۱۲ هزار گونه گیاه دارویی داریم که معادل کل گیاهان دارویی اروپا می باشد.

مهندس مهدی فرخوی، مدیر طرح باغ گیاهان دارویی باغ فیروزه در این‌باره گفت: در استان تهران باغ گیاهان دارویی نداریم و باغ های گیاهان دارویی در حصار دانشگاه ها می باشد.و مردم عوام نمی توانند به راحتی به این باغ ها وارد شوند.

با گسترش جنبه اقتصادی این صنعت می‌توان این اطمینان را داشت که کشت گیاهان دارویی تا ۱۵ برابر محصولات عادی سوددهی خواهد داشت چون که تجارت جهانی گیاهان دارویی رشد بالایی ار ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار در سال داد و ستد دارد.و در کشور ما می تواند با بها دادن به ابن صنعت قابلیت رشد یک میلیارد دلاری را در سال داشته باشد.که برابر با در آمد یک کشور فقیر می باشد

ضمن اینکه این باغ کارخانه‌های داروسازی داخلی و خارجی را شناسایی و به کشاورزها معرفی می کند تا توسعه بنیادی در این زمینه ایجاد شود.

وی آمار گیاهان دارویی را در باغ فیروزه به ۳۰۰ گونه گیاه تقسیم بندی نموده است ک این تقسیم بندی به صورت های مختلف در این باغ قرار گرفته است.

از دیگر برتری های این باغ در کاشت گیاهان دارویی کشت مرکب می باشد.یعنی اینکه در هر کرت گیاهان مختلف بر اساس خاصیت درمانی آن چیده شده است.

 و در انتهای مراسم مهندس کوچکپور مدیر پروژه باغ گیاهان دارویی فیروزه به تشریح روند تأسیس و طراحی باغ، بخش‌های مختلف آن و نحوه چینش گیاهان پرداخت.

نشانی باغ: تهران، بزرگراه آزادگان غرب، ورودی روستای فیروز بهرام، باغ فیروزه

 http://www.baghfiruze.com 


Foodna RSS Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ندا ناصری:

    این باغ به اصطلاح گیاه شناسی , یک زمین بایر است که مهمترین هدف صاحب آن دریافت ورودیه می باشد. من تابستان امسال از آنجا دیدن کردم و واقعا متاسف شدم.
    از ۳۰۰ گیاه دارویی ذکر شده تنها تعداد اندکی وجود داشت و باغ تقریبا خشک شده بود. تمام گیاهان موجود در باغ در سایر مراکز فروش گل و گیاه سطح شهر تهران با همان قیمت و حتی کتر موجود است و لازم نیست تا بیش از ۲ ساعت برای دیدن آن رانندگی کنید. نکته ناراحت کننده این بود که صاحب باغ از باز پرداخت ورودیه نیز امتناع کرد .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.