گشایش نمایشگاه جهانگردی مالزی با حضور ایران

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد:

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گشایش نمایشگاه گردشگری ماتا ۲۰۱۲ با حضور ایران و مگاتورهای بزرگ جهان در کوالالامپور، تاکید کرد: در نیمه دوم سال جاری، حضور ایران در ۱۱ نمایشگاه بزرگ و تاثیرگذار بین المللی گردشگری قطعی شده است.

مجید ابوالفتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: با توجه به سیاست‏ های اعلام شده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جذب بیش از ۷ میلیون جهانگرد در سال جاری، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان مجری تخصصی سازمان در برگزاری نمایشگاه‏ های جهانگردی، نمایشگاه‏ هایی را که از سوی معاونت گردشگری کشور به عنوان بازارهای هدف و تحقق اهداف سازمانی در نظر گرفته شده ‏اند، اجرایی خواهد کرد.

ابوالفتحی با اعلام اینکه در نمایشگاه ماتای مالزی، بیش از هزار غرفه بین‏ المللی از قاره‏ های مختلف جهان، حضور دارند، گفت: شرکت‏کنندگان کشورمان در غرفه ایران، صنایع دستی، سوغات، میراث جهانی، جذابیت‏ ها و ظرفیت‏ های گردشگری، سرمایه گذاری و خدمات جهانگردی را به نمایش گذاشته و اقلام تبلیغاتی کشورمان را در میان بازدیدکنندگان و مذاکره کنندگان توزیع می کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور مگاتورها، دفاتر مسافرتی و دیگر اصناف مرتبط با صنعت جهانگردی در کنار تشکیلات گردشگری رسمی کشورمان، تبلیغات جهانگردی و فروش بسته های مسافرتی در بازارهای هدف را افزایش خواهد داد، ابراز داشت: حضور بخش‌های مختلف صنعت گردشگردی ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی، لازمه بازاریابی، بازارسازی و بازارداری صنایع مرتبط با گردشگری بوده و کانون از تمام ظرفیت‏ های خود برای توسعه تبلیغات در بازارهای بین المللی بهره خواهد گرفت.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: گشایش این نمایشگاه با حضور وزیر گردشگری مالزی و مسئولان ارشد غرفه های حاضر در ماتا، صورت گرفته و با توجه به اینکه مالزی در اولویت اول بازار هدف ایران قرار دارد، امیدواریم بیش از گذشته، شاهد توسعه ارتباطات بین المللی و مناسبات گردشگری میان تهران و کوالالامپور باشیم.

ابوالفتحی هم چنین در خصوص حضور تاثیرگذاری  ایران در نمایشگاه های بین المللی جهانگردی نیز ابراز داشت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت گردشگری کشور به عنوان نهاد سیاست‌گذار در عرصه گردشگری، امسال در نمایشگاه‌های بزرگی چون فیتور، لندن، برلین، جاتا، سنگاپور، مسکو و فنلاند حضور خواهیم داشت.

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: با توجه به رشد روزافزون صنعت جهانگردی و تاثیرات این صنعت در توسعه اقتصاد ملی و بین المللی، به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری، فروش بسته های مسافرتی، تبلیغات جهانگردی و ارایه خدمات و دستاوردهای مرتبط با این صنعت، دوره جدید حضور کشورمان در نمایشگاه‌های جهانگردی، با اهتمام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نسبت به گذشته در ابعاد کمی و کیفی، متفاوت خواهد بود.

وی در ادامه بازدید داتوک سری انگ ین ین  وزیر گردشگری مالزی از غرفه ایرانی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: وزیر گردشگری مالزی در این دیدار در کنار گفت وگو با دست اندرکاران غرفه ایران و هنرمندان کشورمان، تحت تاثیر تاریخچه کهن و ظرافت های صنایع دستی و هنرهای سنتی موجود در غرفه قرار گرفت.
 
این مقام ارشد مالزی هم چنین خواهان توسعه روابط گردشگری بین ایران و مالزی شد و تاکید کرد که ایران کشوری بزرگ و بی نظیر بوده و می تواند به یکی از مهمترین و بزرگترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شود.

مدیر عامل کانون هم چنین با اشاره به استقبال رسانه های گروهی مالزی از جمله روزنامه استار از حضور کشورمان در نمایشگاه ماتا اظهار داشت: با توجه به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی میان کشورهای مسلمان، این کشورها بازار مناسبی برای توسعه جهانگردی بوده و کانون در کنار سازمان، برنامه ریزی مناسبی را جهت توسعه تورهای ورودی انجام داده است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به سیاست های اعلامی جذب جهانگردان به کشورمان، از این پس بخش های خصوصی شرکت کننده در نمایشگاه‏ های خارجی، باید با برنامه ریزی حضور خود را به جذب جهانگردان تبدیل کنند. چرا که هدف اصلی حضور در نمایشگاه ‏های جهانی، توسعه صنعت گردشگری و افزایش گردشگران ورودی است. کانون همان گونه که در برپایی نمایشگاه های بین المللی مصمم است، موفقیت برنامه کلان افزایش جذب جهانگردان را نیز از اولویت های خود، جهت تحلیل حضور در نمایشگاه های آتی می‏ داند./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.