گشت‌ پلیس در فضای‌ عمومی اینترنت

۲۸ آبان ،

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: پلیس در فضای عمومی اینترنت گشت زنی کرده و علاوه بر شناسایی مشکلات و جرایم با مجرمان اینترنتی برخورد می کند.

به گزارش تفسیری مشرق، سرهنگ علی نیک نفس در گفتگو با مهر اظهار داشت: پلیس در فضای سایبر اقدام به گشت زنی کرده و علاوه بر شناسایی صفحات کلاهبرداری ( فیشینگ ) با جرایم عمومی در فضای سایبر که ممکن است بخشی از هموطنان با آن روبرو شوند حضور دارد. پلیس در هر مکانی از فضای سایبر که کاربری حضور داشته باشد اقدام به گشت زنی اینترنتی و رصد می کند.

وی با اخطار نسبت به استفاده از هکرها توسط بعضی از سازمانها و دستگاهها تاکید کرد: هکر به معنای نفوذگر از نظر قانونی مجرم است و نه تنها پلیس ارتباطی با آنها برای استفاده ندارد بلکه به سازمان ها و دستگاهها نیز پیشنهاد می کنیم از به کارگیری هکرها به عنوان کارشناس امنیت برای شناسایی حفره های امنیتی خود اجتناب کنند.

سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: در این زمینه پلیس از کارشناسان امنیت استفاده می کند که تفاوت بسیاری با هکرها دارند. این اشخاص توانایی نفوذ به حفره های امنیتی را دارند اما اقدام به ارتکاب جرم نمی کنند. پلیس با روی گشاده با اشخاصی که کارشناس امنیت شبکه می باشند همکاری خواهد کرد و از دانش تخصصی آنها استفاده می کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.