گشت و گذار در توکیو با عکس پانورامای ۱۵۰گیگاپیکسلی

ممتازنیوز:

18_610x381

بدون شک بازدید از شهر توکیو پایتخت کشور صنعتی ژاپن یکی از آرزوهای بسیاری از مردم بوده اما با توجه به اینکه این شهر یکی از گران ترین شهرهای دنیا می باشد، شاید این امر برای بسیاری از آن ها امکان پذیر نباشد. اما اکنون به لطف یک عکس فوق العاده بزرگ ۱۵۰ گیگاپیکسلی که به صورت ۳۶۰ درجه گرفته شده به راحتی می توانید دورنمای مناسبی را از این شهر داشته باشید و به راحتی به هر نقطه ای که بخواهید زوم کنید. این عکس توسط Jeffery Martin  یکی از عکاسان ۳۶۰cities.net در مدت ۶ ساعت بر روی برج توکیو تهیه شده است که عرض عکس پانورامای حاصله بیش از ۶۰۰ هزار پیکسل می باشد تا چنین اندازه غول پیکری را تشکیل دهند.

نکته بسیار جالب در اینجاست که برای تهیه چنین عکسی یک کامپیوتر فوجیتسو با مشخصات ۱۹۲GB رم!، ۲ عدد پردازنده ۴ هسته ای Xeon، یک کارت گرافیکی ۴GB به مدت ۳ ماه مشغول پردازش ۱۰۰۰۰ عکس کوچکتر بوده اند تا به نحوی عالی آن ها را با همدیگر مونتاژ کرده و بتوانند این عکس غول پیکر را تشکیل دهند. عکاس این عکس بسیار بزرگ، جهت گرفتن ۱۰۰۰۰ عکس کوچکتر از یک دوربین Canon 7D dSLR با قطر لنز ۴۰۰ میلیمتر و دریچه f5.6L استفاده کرده است که به لطف ارتفاع ۳۲۸ فوتی از سطح زمین، نمایی بسیار عالی را از شهر توکیو به نمایش می کشد.

در این بخش می توانید به گشت و گذار در شهر توکیو بپردازید و برای مشاهده بزرگتر عکس می توانید از طریق این لینک اقدام فرمایید.

CNET

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.